Skip to main content
Jullie weten het een nieuwe klant het wel zo moeilijk mogelijk te maken. Er wordt telefonisch van alles beloofd, maar uiteindelijk klopt er niks van. Nu al meer dan 2 uur met jullie aan de telefoon gezeten met als eindresultaat dat de beloofde korting niet op mijn eerste factuur staat. Zowel mobiel als thuispakket werken gelukkig (tot nu toe) zonder problemen, maar de administratieve afhandeling is echt een zooitje. Jullie chatbot werkt ook voor geen meter zodra je een medewerker wilt spreken (de verbinding valt dan altijd weg). Je mag hier blijkbaar ook geen vragen stellen over facturen, want die optie is niet aanwezig onder het kopje subforum.



Gewenste oplossing: de huidige factuur crediteren en een correcte factuur sturen. De oplossing dat het dan volgende maand wel gecorrigeerd wordt, is niet acceptabel. Als deze afschreven wordt, zal ik 'm laten storneren.
Hallo @SjorsC, welkom op het forum. Goed dat je je vraag hier stelt, ik help je er graag verder mee. Fijn om te lezen dat alles wel vlekkeloos werkt, maar ontzettend jammer dat dit administratief nog niet het geval is!



Begrijp ik goed dat dit gaat over de factuur van je vaste diensten? Op het moment dat wij erachter komen dat er iets niet klopt met een factuur, dan maken we dit natuurlijk altijd in orde. Echter is het wel zo dat we de factuur niet intrekken en een nieuwe sturen. Correcties vinden plaats op de volgende factuur. Op het moment dat je de factuur storneert, krijg je een herinnering en daarna een tweede herinnering. Aan die tweede zitten kosten verbonden en het zou doodzonde zijn als je nog meer kosten krijgt. Ik gooi dit nu niet op tafel onder het mom 'je moet gaan betalen', maar wel onder het mom 'weet dat het zo werkt: ik kan hier niets aan veranderen'. Ik begrijp dat het heel vervelend is dat je nu iets betaalt waar je dan later iets van terugkrijgt, maar ik kan daar sowieso geen verandering in brengen.



Dat was de uitleg, nu de vraag: heeft mijn collega het teveel in rekening gebrachte inmiddels wel voor de volgende factuur klaargezet? Als ik hierin nog iets voor je kan betekenen, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan ga ik voor je aan de slag.
Ik ging er vanuit dat mijn gegevens op basis van mijn email-adres automatisch gekoppeld konden worden, maar blijkbaar is het niet zo makkelijk. Ik heb mijn profiel net aangevuld zover ik ze snel boven water kon krijgen (klantnummer mobiel kon ik zo snel niet vinden).



Het gaat inderdaad om mijn factuur voor de vaste diensten. Wat je collega gedaan heeft, weet ik niet, maar mij was beloofd dat ik op mijn eerste factuur 30 euro korting zou krijgen om zo het eerste half jaar opnamepakket gratis te geven. Dat kon ze toen niet direct doen, maar zou ze echt de volgende dag doen.



Ik snap echt niet waarom jullie fout na fout mogen maken, maar ik gewoon braaf mijn facturen mag blijven betalen, want anders "komen er extra kosten bij". Naar wie mag ik de factuur sturen voor 2,5 uur van mijn tijd? Ik kost 82 euro per uur (dat is bedrijfstarief, mijn vrije tijd vind ik eigenlijk nog meer waard). Als jullie dat in mindering kunnen brengen op de komende facturen, dan krijg ik tot december geen factuur waar ik meer dan 0 euro op staat. Jullie mogen ook nog steeds een credit nota sturen (net als elk normaal bedrijf dat een foutieve factuur stuurt) en daarna een nieuwe correcte factuur. Als je dat zelf niet kan regelen, dan mag dit verzoek naar iemand die dat wel kan regelen.



p.s. excuses als ik wat scherp ben in mijn teksten hierboven. Het is sowieso niet persoonlijk, maar ik ben het echt zo beu, dat je na 3 mensen te hebben gesproken, je nog steeds geen correct eindresultaat hebt.
Ik ging er vanuit dat mijn gegevens op basis van mijn email-adres automatisch gekoppeld konden worden, maar blijkbaar is het niet zo makkelijk. Ik heb mijn profiel net aangevuld zover ik ze snel boven water kon krijgen (klantnummer mobiel kon ik zo snel niet vinden).

Goeie aanname! Maar in het kader van de AVG mag ik dat niet. Vandaar dat ik alsnog om je gegevens heb gevraagd 😉.

Het gaat inderdaad om mijn factuur voor de vaste diensten. Wat je collega gedaan heeft, weet ik niet, maar mij was beloofd dat ik op mijn eerste factuur 30 euro korting zou krijgen om zo het eerste half jaar opnamepakket gratis te geven. Dat kon ze toen niet direct doen, maar zou ze echt de volgende dag doen.


Ik zie in het systeem inderdaad een melding staan dat ze 30 euro zou vergoeden. Dat was in juni. Daarnaast zie ik ook dat jij 12 juli contact hebt gehad en dat toen is aangegeven dat dit niet gebeurd is en het meteen alsnog geregeld zou worden. Dat is ook gebeurd, ik zie nu een vergoeding van 30 euro in het systeem staan.

Ik snap echt niet waarom jullie fout na fout mogen maken, maar ik gewoon braaf mijn facturen mag blijven betalen, want anders "komen er extra kosten bij". Naar wie mag ik de factuur sturen voor 2,5 uur van mijn tijd? Ik kost 82 euro per uur (dat is bedrijfstarief, mijn vrije tijd vind ik eigenlijk nog meer waard). Als jullie dat in mindering kunnen brengen op de komende facturen, dan krijg ik tot december geen factuur waar ik meer dan 0 euro op staat. Jullie mogen ook nog steeds een credit nota sturen (net als elk normaal bedrijf dat een foutieve factuur stuurt) en daarna een nieuwe correcte factuur. Als je dat zelf niet kan regelen, dan mag dit verzoek naar iemand die dat wel kan regelen.


Heel vervelend om te lezen dat dit blijkbaar niet de eerste fout is. Is alles nu wel in orde gemaakt? Mocht ik nog iets anders voor je kunnen doen, laat het me vooral weten. Ik heb nog even intern navraag gedaan, maar er is geen mogelijkheid om de eerste factuur aan te laten passen. Geen onwil, maar systeemtechnisch werkt dat niet. Excuses hiervoor.

p.s. excuses als ik wat scherp ben in mijn teksten hierboven. Het is sowieso niet persoonlijk, maar ik ben het echt zo beu, dat je na 3 mensen te hebben gesproken, je nog steeds geen correct eindresultaat hebt.


Ik neem het niet persoonlijk, ik zou er ook wel klaar mee zijn als ik er steeds weer achter dingen aan zou moeten. Dit is nu nog steeds niet het resultaat dat je wenst, maar ik kan er niets mooiers van maken, ben ik bang.
Ik begon bijna aan mezelf te twijfelen, dus nog in mijn gesprekshistorie gekeken, maar ik heb op 12 juli in ieder geval niet met jullie gebeld. Volgens mij was dit forumbericht het eerste wat ik van me liet horen. Via welke weg zou dat contact plaatsgevonden hebben?



Wellicht heeft de collega die het beloofd had eerder slechte ervaringen gehad hiermee en zelf gecontroleerd of het wel goed in het systeem gekomen is?
Je hebt helemaal gelijk: ik zie 'geen contact met de klant gehad' en dat het op verzoek van 'de naam van de collega met wie je in juni hebt gesproken' is geweest. Zij heeft het dus blijkbaar zelf gecontroleerd! In ieder geval is dat nu wel vergoed en dit wordt dus op de volgende factuur in mindering gebracht. Excuses voor de verwarring!