Skip to main content

Waarom kan ik een factuur die verstuurd is via de mail niet terugvinden in MijnKPN?

Euh, de laatste 12 facturen zouden erin moeten staan. (toevallig hier gezien dat bij mijn mobiel momenteel de laatste 11 erin staan...)

Ik neem dus aan dat je een nog oudere factuur zoekt/wilt?

En als je ‘m in de mail hebt dan hoef je 'm toch niet (meer) in je Account te openen/hebben? Ik kan in mijn mail inmiddels ruim 6 jaar terug met de facturen.


Dank je voor je reactie. Ik stel de vraag namens mijn ouders. Zij hebben vrijdag een mail ontvangen van KPN met een hoog factuurbedrag voor deze maand welke wij niet kunnen plaatsen. Voor specificaties werden wij verwezen naar MijnKPN. Hier kunnen wij deze factuur niet terugvinden.


@elssamuels 

Ach, vast phishing. Als ie niet in MijnKPN (de echte link uiteraard) staat…

Was het bedrag 275,01 ???

Ze zijn toch niet via de link IN die mail naar MijnKPN gegaan?????!!!!!!

En wat is het rekeningnummer in die mail waar het bedrag naartoe moet?
Begint het met DE ???

https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/valse-email.htm


@elssamuels

Ach, vast phishing. Als ie niet in MijnKPN (de echte link uiteraard) staat…

Was het bedrag 275,01 ???

Ze zijn toch niet via de link IN die mail naar MijnKPN gegaan?????!!!!!!

En wat is het rekeningnummer in die mail waar het bedrag naartoe moet?
Begint het met DE ???

https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/valse-email.htm

@elssamuels wat @PeterG hier aangeeft daar ben je toch niet op ingegaan? 😱


Dank je voor je reactie. In de mail staat geen rekeningnummer vermeld. Dat is op zich al merkwaardig.

Ik hoop dat de link niet is gebruikt maar dat weet ik niet zeker. Als dit wel is gebeurd, wat kan of moet ik dan doen? 

Groetjes.


Als dit wel is gebeurd, wat kan of moet ik dan doen? 

Het wachtwoord van KPN ID van je ouders wijzigen.

Het lijkt ze ook om die gegevens te gaan aangezien je idd nergens dat bedrag naar kan overmaken… of ze zijn gewoon minder slim.


Het wachtwoord is inmiddelsgewijzigd. Dank je wel.

Groetjes.


Goedemiddag Els 🙂 Zoals PeterG eerder al aangaf, lijkt dit inderdaad om phishing te gaan. Als dat niet zo was, zou de factuur namelijk gewoon zichtbaar zijn in MijnKPN. Verder goed om te lezen dat het wachtwoord van je ouders' KPN ID inmiddels is gewijzigd. Mocht je nog verdere vragen hebben dan horen we dat natuurlijk ook graag!


Het wachtwoord is inmiddelsgewijzigd. Dank je wel.

Groetjes.

En heeft u op alle andere websites waar dat wachtwoord gebruikt word dat ook gewijzigd?


Reageer