Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ik vroeg mij af: Is het mogelijk om een de kosten voor KPN mobiel of internet & tv per jaar te betalen ipv per maand? En zoja, kun je daar korting voor krijgen (net zoals je bij je zorgverzekering korting kunt krijgen als je per jaar betaald ipv per maand).

 

Groeten en alvast dank!




Admin: topic verplaatst naar juiste board

Beste @Schak21,

Helaas is het niet mogelijk om per jaar te betalen, standaard is dit bij KPN “per maand.” En het blijft ook zo, KPN gaat dit niet veranderen. 


Hoe weet je dat zo zeker ?

Maar, maakt niet uit, zo iets had ik ook met de wegenbelasting, die kun je nu alleen nog per maand betalen en om automatisch af te laten schrijven moet je een papieren brief sturen.


Meestal zijn er ook wel varaiable kosten. Zoals belkosten buiten de bundel ofzo. Of tijdenlijke aanpassing van het pakket. Een jaar factuur lijkt me dan niet zo praktisch.


Nouja, dat zou ik me nog kunnen voorstellen voor een mobiel abonnement (inderdaad vanwege eventuele variabele kosten) maar niet voor internet en tv. Daar heb ik een contract voor een jaar voor afgesloten waar vooraf al is vastgesteld wat de kosten zijn. Dus of je dat in 12 keer of in 1 keer betaald zou eigenlijk geen verschil moeten uitmaken toch? Kan me zelfs voorstellen dat het voor KPN “fijn” is als het bedrag er in 1 keer is. 


Je kunt bellen met KPN 0800 0402 en vragen of zoiets mogelijk is.


maar niet voor internet en tv. Daar heb ik een contract voor een jaar voor afgesloten waar vooraf al is vastgesteld wat de kosten zijn. Dus of je dat in 12 keer of in 1 keer betaald zou eigenlijk geen verschil moeten uitmaken toch?

En zoja, kun je daar korting voor krijgen

Voor het eerste jaar krijg je sowieso al KORTING of een cadeau. (1 vd 2)

Inclusief 2 SuperWifi punten t.w.v. 199,-
Of 6 maanden Internet en TV voor 35,- /mnd bij Internet (ipv 52,50)

 

Ook bij Interactieve TV kun je extra kosten maken. Bv voor huren v.e. film of voor afnemen van een betaald sportevenement. Verder kun je tijdens dat jaar natuurlijk ook een extra (zender)pakket willen gaan afnemen. Als je al een jaar betaalt hebt zou dat feitelijk allemaal geblokkeerd kunnen worden. Of zou je alsnog tussentijds facturen krijgen….

Theoretisch zou het basisbedrag (internet en het basispakket ITV) een jaar vooruit kunnen. Maar variabele kosten (huren, extra pakket nemen) kunnen er altijd zijn.

Helemaal een vast bedrag, zoals een streamingdienst of je zorgverzekering, is het (vaak) niet bij een provider. Vandaar dan per maand.


Goedemiddag @Schak21, welkom op het forum! :blush:

Het is niet mogelijk om bij ons de facturen per jaar te betalen. De facturen gaan per maand, zowel voor mobiel als internet/tv/vast bellen. Dat zal in de nabije toekomst ook niet gaan veranderen, ik betwijfel zelfs of dit ooit zal veranderend en verwacht dat dit altijd maandelijks zal blijven.


Dank allemaal voor de reacties 🙂. Ik heb antwoord op mijn vraag

 

Groeten!