Skip to main content
Vraag

Farming Simulator 25 PS5 lijkt mijn internet te blokkeren

• July 20, 2025
  • 12 reacties
  • 89 keer bekeken

Hallo community,

ik heb een probleem.

Wanneer ik FS25 opstart valt de verbinding weg van de PS5, pas als ik het spel weer afsluit komt het terug. Bij elk ander spel is er geen probleem. Ik heb externe apparaten uit gesloten, zowel wifi als kabel geprobeerd en niets helpt.

Uiteindelijk eens geprobeerd met mijn mobiel als hotspot en dan werkt alles zoals het hoort.

Probleem lijkt dus in de xperia box 12, maar geen idee hoe ik dit moet oplossen. 

12 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hallo ​@JitzeJack, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons hebt gevonden en jouw vraag hier stelt.

Wat gek dat alleen Farming Simulator 25 ervoor zorgt dat internet op de PS5 tijdelijk niet werkt. Het eerste wat in mij op komt, is dat het misschien iets met de firewall zou kunnen zijn. Op Standaard zou er eigenlijk geen reden moeten zijn dat Farming Simulator niet werkt. Eventueel zou je kunnen kijken naar port forwarding. Ik zie namelijk hier [Support | Farming Simulator] dat je mogelijk poort 10823, 10824, en 10825 open moet zetten. Ook het gebruik van een VPN wordt afgeraden.

Kom je er zo uit?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 23, 2025

Hallo Denise,

Bedankt voor je reactie.

Het lukt in de settings van de modem niet om specifiek die poorten open te zetten, ze staan er niet tussen. Alle poorten open zetten had ik ook even geprobeerd, maar dat haalde ook niets uit. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

En had je ook al naar de firewall gekeken?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 24, 2025

Zou het dan afdoende zijn om de firewall op 'standaard' te zetten? Dat kan ik nog wel even proberen. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ja, ‘Standaard’ zou voldoende moeten zijn.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 25, 2025

Ik heb de poorten nog eens geprobeerd en de firewall op standaard, maar het heeft beide niet geholpen helaas.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hmm, ik ben bang dat ik het dan ook niet weet. Het is een te specifiek probleem. Is er een forum van Farming Simulator waar je deze vraag zou kunnen stellen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 30, 2025

Ik zal even kijken of ik daar verder kom.

Goed om te weten wellicht, via een andere netwerkverbinding, zoals 5g, of een andere provider, is het probleem er niet. Iets in de KPN modem zorgt ervoor dat de toegang geblokkeerd wordt.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ja, dat begreep ik inderdaad. Maar het gekke is ook dat het alleen voorkomt bij Farming Simulator. Dus iets in die samenwerking gaat niet lekker, maar wat weten we niet. De firewall maakt geen verschil en ook poorten openzetten kan niet.

Ik bedenk ineens iets wat mogelijk nog zou kunnen helpen. Ik weet niet of het iets doet, maar wat als je IPv6 uit zet in het modem?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Had je hier nog naar gekeken, ​@JitzeJack?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 6, 2025

@Denise van KPN ik heb het geprobeerd met ipv6 uit, tenzij ik iets verkeerd heb gedaan, haalde ook dit niets uit. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik vind dit een bijzonder probleem. Ik ben door mijn opties heen. Ik heb zelfs op Tweakers gezocht, maar kon er niks over vinden. Mijn advies is toch om dit eens na te vragen bij de makers van Farming Simulator.