Skip to main content

Hallo,

Sinds vandaag ben ik aangesloten op glasvezel van KPN. Hierdoor heb ik een nieuw modem gekregen en een Arris kastje voor tv kijken.

In de oude situatie had ik een modem/router waarop mijn computer was aangesloten en direct ook de TV met een UTP kabel. Mijn TV was dus onderdeel van mijn netwerk en ik kon zodoende een film die op mijn computer staat op de TV bekijken.

In de nieuwe situatie is daar het Arris kastje tussen gekomen. Deze is natuurlijk met UTP op de modem aangesloten maar gaat vervolgens met een HDMI naar de TV.

Ik probeer nu weer contact te maken tussen mijn PC en TV maar ze zien elkaar niet.  Dat komt natuurlijk door de Arris.

Mijn vraag is, kan ik mijn oude situatie weer werkend krijgen met de Arris ertussen?

Zo ja, hoe doe ik dat?

Zo nee, wat is het alternatief?

Mijn vraag is, kan ik mijn oude situatie weer werkend krijgen met de Arris ertussen?

Nee, onmogelijk. Je kunt via de Arris geen eigen content afspelen.

Maar u had de tv vroeger met een utp kabel verbonden zegt u. Dat kan nog steeds. Maar u heeft dan een switch nodig om zowel de Arris als de tv via 1 utp aan te kunnen sluiten. Deze:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129

Dan kun je gewoon zelfde doen als wat u vroeger deed.


Je kunt een Switch – Netgear GS105E bij KPN aanschaffen. Die zet je tussen Arris 2952 en de router in. En vanaf de switch trek je een UTP kabel naar je TV. Van de Arris 2952 naar de switch heb je ook een extra UTP kabel nodig.


Ok, ik dacht al zo iets.

Maar dan zou ik natuurlijk ook gewoon rechtstreeks een tweede netwerkkabel kunnen trekken tussen de KPN modem en de TV?! Dus zonder switch.


Ok, ik dacht al zo iets.

Maar dan zou ik natuurlijk ook gewoon rechtstreeks een tweede netwerkkabel kunnen trekken tussen de KPN modem en de TV?! Dus zonder switch.

Dat kan ook.Â