Skip to main content
Beantwoord

Films van PC op tv via decoder Xs4all?

  • January 20, 2021
  • 4 reacties
  • 97 keer bekeken

Hallo, ik heb een abonnement bij xs4all met een Arris VIP2952 V2 decoder. Deze heeft o.a. een HDMI aansluiting. Mijn oude Quintrix tv heeft die niet.

 

Bestaat er een mogelijkheid om films vanaf de PC via de decoder op tv af te spelen. En zoja, welke hard-software zou ik dan aan moeten schaffen?

Beste antwoord door PeterG

De vip2952 v2 heeft ook een scart. Maar als die tv zelfs dát niet heeft gaat het niet lukken.

Een Panasonic Quintrix is een oude beeldbuis in 4:3. Als ie ook geen scart heeft dan is ie ook wel erg oud. En niet meer bruikbaar. Heeft dan alleen coax ingang met een tv-tuner voor PAL. En een PAL rf modulator is tegenwoordig vrijwel niet meer te krijgen of heel prijzig. Ben ze al voor 500 euro tegengekomen.

Ik kan zo niet bepalen welke Quintrix je hebt. Er zijn er “al” die wel scart hebben. Die hebben een “platte” beeldbuis (wel diep dus) in 4:3.
Maar er zijn ook hele oude Quintrixen van Panasonic zoals deze uit 1978. Die hebben nog geen scart of extra ingangen.

Ziggo is ook gestopt met analoog PAL signaal. Is dus ook geen optie meer. TV rijp voor de schroot.

https://www.allekabels.nl/hdmi_kabels/hdmi_omvormers/hdmi-naar-tulp.html

Deze zijn alleen voor audio, niet voor beeld.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 20, 2021

Ten eerste: u moet bij xs4all zijn voor support. 

Maar een antwoord op uw vraag kan ik zo wel geven: nee dat kan niet.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 20, 2021

Wel, Xs4all is KPN. En zij hebben volgens mij geen forum zoals hier. Maar goed, als u weet dat het niet kan, dan kan het niet. Helaas………………...


driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 20, 2021

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • January 20, 2021

De vip2952 v2 heeft ook een scart. Maar als die tv zelfs dát niet heeft gaat het niet lukken.

Een Panasonic Quintrix is een oude beeldbuis in 4:3. Als ie ook geen scart heeft dan is ie ook wel erg oud. En niet meer bruikbaar. Heeft dan alleen coax ingang met een tv-tuner voor PAL. En een PAL rf modulator is tegenwoordig vrijwel niet meer te krijgen of heel prijzig. Ben ze al voor 500 euro tegengekomen.

Ik kan zo niet bepalen welke Quintrix je hebt. Er zijn er “al” die wel scart hebben. Die hebben een “platte” beeldbuis (wel diep dus) in 4:3.
Maar er zijn ook hele oude Quintrixen van Panasonic zoals deze uit 1978. Die hebben nog geen scart of extra ingangen.

Ziggo is ook gestopt met analoog PAL signaal. Is dus ook geen optie meer. TV rijp voor de schroot.

https://www.allekabels.nl/hdmi_kabels/hdmi_omvormers/hdmi-naar-tulp.html

Deze zijn alleen voor audio, niet voor beeld.