Skip to main content

Wordt er OUT BOUND verkeer in de Experia box v12 d.m.v. firewall rule tegen gehouden?

Sinds de nieuwe router heb ik namelijk problemen met de registratie van mijn zonnepanelen.

 

Soms moeten er poorten open gezet worden om het te laten werken @BolleJan. Instructies om dat te doen kan je hier vinden. Echter is dit ook niet in alle gevallen nodig. Wie is in dit geval de leverancier? Kun je ook je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik dingen gelijk verder uitzoeken als dat nodig mocht lijken. 


@Bram_ M'n instellingen zijn aangepast maar de rede naar mijn vraag kan/wil ik niet in mijn profiel plaatsen.

Er moet verkeer over een bepaalde (gangbare) poort naar buiten kunnen en ik heb het idee dat dit ook gewoon goed gaat. Ik wil er echter zeker van zijn dat dit out-bound verkeer niet tegengehouden wordt. En vanwege jouw antwoord ben ik benieuwd welke poorten dan voor out-bound verkeer wel (of welke niet) open staan.

Groet Jan


In dat geval zou ik je aan willen raden ook contact op te nemen met het bedrijf dat de apparatuur aan je levert. Ik kan in dit geval niet uitsluiten dat het aan onze instellingen ligt. Is er wellicht een andere manier om te bevestigen dat het verkeer aankomt door ander contact met de ontvangende partij?


Alle verkeer kan vrijelijk naar buiten toe. Alleen (onverwacht) verkeer wat van buiten komt en naar binnen wil word tegen gehouden.


Dank jullie wel. Is het antwoord van @Nick83 niet tegenstrijdig met het antwoord van @Bram_ ?

Bram, jij schrijft dat er poorten opengezet moeten worden. Bedoel je dan poorten aan de buitenkant?