Skip to main content

Hoi hoi,

Vraag voor KPN: we zijn sinds vorige week overgestapt met een box12 maar het hele modem klapt er een paar keer per dag uit. Niet te doen met werk etc. Volgens de monteur een bekend probleem waarbij het MAC adres niet goed is en daardoor elke keer opnieuw in moet loggen: een DNS fout dus. Een duidelijk firmware probleem dat opgelost moet worden. Wanneer wordt dit opgelost? Ik vind het nogal balen dat het nieuwe modem niet goed werkt. 

Hoi @sannerein . Welkom op het forum.

Ik herken dit probleem helemaal niet. Jouw v12 hoort gewoon stabiel te draaien. Heb jij glasvezel of is het een xDSL verbinding? 

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? 


@Erwin_ check! We hebben glasvezel verbinding. De monteur gaf aan dat het een bekend probleem was, maar bij KPN is het allemaal niet even helder geloof ik 😉. Inmiddels hebben we een nieuw modem gekregen en dat werkt wel, maar volgens mij klopt het MAC-adres nog steeds niet...iets om wellicht nog nader te onderzoeken. 
 

Groetjes
Sanne


Waar baseert u het op dat het MAC-adres nog steeds niet klopt?


@sannerein . Ik snap het MAC adres verhaal niet helemaal. 

Het komt soms voor dat er een zogenaamde kruising ontstaat ( dit is uiterst zeldzaam ). Dan hebben twee klanten dezelfde registratie in ons netwerk en zal bij de ene klant het signaal wegvallen zodra de andere klant gebruik maakt van de diensten en vice versa.

Als jouw diensten nu stabiel zijn, is er volgens mij niet zoveel aan de hand. Werkt alles nu naar behoren?


@Erwin_  Hi, die kruising zou volgens de monteur ontzettend vaak voorkomen bij de Box12. En nu zou het nog steeds niet kloppen..ik ben zelf geen expert, maar dat is wat mij verteld werd. Ik denk: ik geef het toch even aan. Ik vind het zelf wel ook vreemd dat ik er weinig over kon vinden online. Als het zo vaak zou voorkomen zou er op het minst al een dergelijk topic zijn 😉. 

Aangezien alles nu weer naar behoren werkt, ben ik al helemaal blij natuurlijk 🙂.  


Goed om te horen!

Mocht je ooit andere vragen hebben, weet je mij te vinden!


Hoi hoi,

Vraag voor KPN: we zijn sinds vorige week overgestapt met een box12 maar het hele modem klapt er een paar keer per dag uit. Niet te doen met werk etc. Volgens de monteur een bekend probleem waarbij het MAC adres niet goed is en daardoor elke keer opnieuw in moet loggen: een DNS fout dus. Een duidelijk firmware probleem dat opgelost moet worden. Wanneer wordt dit opgelost? Ik vind het nogal balen dat het nieuwe modem niet goed werkt. 

Opgelost, mooi dat het weer werkt!Â