Skip to main content
Vraag

Fortnite game hangt regelmatig, het scherm bevriest 10 a 15 seconden

• August 27, 2025
  • 16 reacties
  • 90 keer bekeken

Fortnite game hangt regelmatig het scherm is dan bevroren voor 10 a 15 seconden

Heeft iemand dezelfde klachten

16 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@RDBMS, Welkom op de community! Vervelend dat je tijdens het spelen  van Fortnite last hebt van een bevroren scherm. Om wat beter te kunnen helpen heb ik een paar vragen:

• Op welk apparaat speel je Fortnite (bijvoorbeeld PC, console of mobiel)?

• Maak je gebruik van een bekabelde verbinding of via wifi?

• Ervaar je dit probleem ook bij andere games, of alleen bij Fortnite?

Met die info kunnen we wat gerichter kijken waar dit vandaan kan komen. 😊

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 31, 2025

Laptop met i7 processor 

Bekabeld 

Ik speel alleen Fortnite 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 31, 2025

Hiervoor had ik odido glasvezel zelfde bandbreedte 200mbps en hing mijn fortnite nooit.

Ik heb de glasvezel converter en modum al gereset

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 31, 2025

Modem

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Goed dat je al bekabeld speelt en de ExperiaBox hebt gereset. Speel je direct via de ExperiaBox of gebruik je nog een eigen router/switch? Treden de freezes alleen in Fortnite op, of zie je dit ook bij andere online toepassingen (bijv. streams, downloads of andere games)?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 1, 2025

alleen bij het spelen van fortnite

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Als het probleem alleen bij Fortnite voorkomt, lijkt je internetverbinding op zich goed. Het kan wel zijn dat er iets misgaat in het contact tussen jouw verbinding en de Fortnite-servers.

Een paar dingen die je kunt controleren:

• Soms werkt een bepaalde server niet goed. Je kunt in de instellingen een andere serverregio kiezen en kijken of dat beter gaat.

• In Fortnite kun je netwerkstatistieken aanzetten (via instellingen → game → HUD → netwerkdebugstatistieken). Daarmee zie je linksboven in beeld je ping en of er packet loss is. Een ping van 20–40 ms is normaal en stabiel (dit kan per regio verschillen). Krijg je hoge pieken, bijvoorbeeld 200–300 ms? Dan kan je spel vastlopen. Bij packet loss (verlies van datapakketjes) kan je beeld tijdelijk bevriezen.

Op deze pagina van Epic Games staat een korte handleiding hoe je dit aanzet.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 2, 2025

Op het moment van hangen zijn de netwerk statistieken goed 
ik heb een continu ping om de 3 seconde aanstaan naar 8.8.8.8. ook deze loopt gewoon door met goede tijden

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

​@RDBMS Omdat je ping en netwerk goed zijn tijdens het vastlopen, lijkt het geen verbindingsprobleem te zijn. Het probleem zit waarschijnlijk op je laptop of in Fortnite.

Een paar dingen die je kunt proberen:

• Controleer of je grafische drivers up-to-date zijn.

• Sluit achtergrondprogramma’s die veel CPU of RAM gebruiken.

• Zet de Fortnite-grafische instellingen lager of probeer een andere DirectX-versie.

• Let op oververhitting van je laptop.

Als dit niet helpt, kan het helpen om Fortnite helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren. Ik ben benieuwd of andere gamers dit ook (gehad) hebben? Deel je ervaringen, dan kunnen we samen kijken of er een oplossing is voor RDBMS!

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 5, 2025

Ik had de betwerk statistieken aangezet in nvidea Gforce now
Op het moment van freezing 640 mili secondes ping tijd

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 5, 2025

Kan ik daarover klagen bij nvidia

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Een ping van 640 ms is inderdaad erg hoog en kan zeker verklaren waarom je beeld bevriest tijdens het gamen via GeForce Now. Als je verbinding buiten GeForce Now wél stabiel en snel is, en de hoge ping alleen daar optreedt, dan kun je dit zeker bij NVIDIA melden. Zij kunnen dan nagaan of het probleem bij hun kant zit.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 8, 2025

Bedankt voor het antwoord, maar contact met hun helpdesk leverde alleen maar vragen op die ze in jun script hebben staan.
Ik kom er niet verder mee.
10 x uitgelegd dat ik alleen die lange pingtijden heb met hun servers (Denemarken, Duitsland, noord en zuid nederland)

En het rare is dat ik 2 jaar heirvoor speelde met een onebtaalde versie en deze problemen niet had

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Dank voor je bericht en toelichting. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier zelf geen direct antwoord op heb. Hopelijk leest iemand mee die hetzelfde probleem heeft gehad en kan delen wat voor hem of haar de oplossing was.

Hou dit topic dus zeker even in de gaten!

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 9, 2025

Bedankt voor de moeite Vikash

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Natuurlijk, graag gedaan! 😊