Skip to main content

Een week heeft KPN mijn internetverbinding omgezet naar glasvezel. Sindsdien werkt mijn Foscam (FI9816P) niet meer. Ik heb mijn Foscam gereset en via de bijbehorende QR-code geprobeerd opnieuw te installeren. Maar het mislukte telkens bij 50%.

Ik dacht misschien is mijn webcam stuk, maar gissteren heb ik de webcam bij mijn vriend thuis geprobeerd te installeren. Daar ging het probleemloos goed. Het ligt dus niet aan mijn webcam.

Het lijkt mij dat het aan de KPN glasvezel ligt. Want ik heb wel gemerkt dat de fysieke IP-adres nu anders is geworden dan voor heen.

Wie kan mij helpen en/of heeft iemand anders ook hetzelfde probleem?

Alvast dank.

https://www.foscam.com/faqs/view.html?id=24

Lees deze handleiding door van jou Foscam

Jou Foscam gebruikt poort 1818. 

Hallo Frans,

Dank voor je reactie. Ik heb mijn webcam vanaf het begin (4 jaar geleden) op port 80 of 88 gezet. Het heeft altijd gewerkt. 
Als ik mbv de app van Foscam installeer, hoef ik enkel de QR code onder de webcam te scannen, ik hoef dan verder alleen de gegevens van mijn wifi in te vullen. Maar ik zal, wanneer ik wat meer tijd heb, de link bestuderen. Nogmaals dank !

Hi ​@CC_BD, ik hoop dat je het weer helemaal goed werkend kunt krijgen, met hulp van de link die ​@Frans123 gedeeld heeft! We horen het graag als je nog tegen dingen aanloopt, maar uiteraard ook als het gelukt is 😊

Hallo Marja en Frans,

Ik heb mijn webcam aan de praat gekregen door deze opnieuw te installeren via netwerkkabel. Nadat ik de QR code heb gescand, liep de installatie gewoon door. Ik moest alleen een nieuwe naam en wachtwoord te geven aan de webcam. Toch vreemd dat ik thuis niet kan installeren via de wifi ipv bekabeld, terwijl bij iemand anders thuis (zonder glasvezel) het wel lukt.
Heel erg bedankt voor jullie hulp! 🙏

Heel erg fijn dat het gelukt is ​@CC_BD 😊 Bedankt dat je het nog even hebt laten weten!

Reageer