Skip to main content
Beantwoord

Foto's en links in een nieuwsbrief werken niet bij één e-mailadres

• August 6, 2026
  • 21 reacties
  • 119 keer bekeken

Regelmatig ontvang ik een nieuwsbrief van een organisatie, maar sinds een week werken de links naar de site niet meer en wordt er vermeld dat de verbinding wordt geweigerd.

Het vreemde is dat ik bij mijn computer leverancier en ook bij mijn buurman ( beide bij KPN ) met mijn laptop de site daar wel kan openen.

Contact gezocht met klantenservice en die hebben van alles geprobeerd en vanmorgen een nieuwe modem opgehaald, maar het probleem was niet opgelost. Vervolgens met mijn laptop naar de buurman en daar kon ik de artikelen op de nieuwsbrief gewoon openen. 

Toen heb ik de modem van de buurman meegenomen en bij mij thuis aangesloten. maar helaas ook dan kan ik de artikelen niet openen. Oftewel met ligt niet aan het modem

Na weer contact met de klantenservice, kreeg ik een medewerker aan de lijn die nogal kortaf vertelde dat hij dit niet kon oplossen omdat hij hiervoor niet opgeleid was en verwees mij naar dit forum.

Hopelijk is het een meer voorkomend probleem en weet iemand een oplossing

Beste antwoord door JohanDAC1951

Iedereen hartelijk dank voor het meedenken en de adviezen.

KPN heeft mijn nieuwe modem geüpdatet met de nieuwste software en wonder boven wonder alles werkt weer en alles kan ik weer openen en lezen. Waar de “fout”gezeten heeft zal voor mij altijd wel een raadsel blijven.

21 reacties

Stephan.z
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • August 6, 2026

Wat voor een fout melding krijg je?
En zit de laptop rechtstreeks op de modem aangesloten?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 6, 2026

Zowel de pc als laptop beide opties geprobeerd, zowel via wifi als bekabelt.

de foutmelding die ik krijg is:

Deze site is niet bereikbaar

ac.israel365.com heeft de verbinding geweigerd.

Stephan.z
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • August 6, 2026

Heb je alleen problemen bij deze website?
Of zijn er meerdere?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 6, 2026

Alleen bij deze, en het vreemde is als ik de site bezoek via internet ik wel verbinding krijg, maar als ik een link wil openen in hun nieuwsbrief dat wordt geblokkeerd en nog vreemder is als ik bij mijn buurman inlog op zijn KPN netwerk het allemaal wel lukt.

Stephan.z
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • August 6, 2026

Dan hoop ik dat een Moderator mee wilt kijken of deze misschien word geblokt vanuit KPN.
Of dat iemand anders nog een tip heeft?

rvk01
Slimmerik
  • August 6, 2026

Alleen bij deze, en het vreemde is als ik de site bezoek via internet ik wel verbinding krijg, maar als ik een link wil openen in hun nieuwsbrief dat wordt geblokkeerd en nog vreemder is als ik bij mijn buurman inlog op zijn KPN netwerk het allemaal wel lukt.

Die begrijp ik even niet. Als je die genoemde site ac.israel365.com in de browser intikt opent is wel?

Dan lijkt er in de mail een tracking url te zijn die eerst naar een andere site verwijst (dat zou je moeten zien als je over de link hoovert).

Heb je in de router misschien een eigen of afwijkende DNS server opgegeven? Heb je misschien iets als Veilig KPN o.i.d. die de site zou blokkeren?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 6, 2026

Als ik www.Israel365.com opzoek in de browser dan opent de site wel, klik ik op het artikel in de nieuwsbrief dan zie ik ineens ac.israel365.com 

Dan zie ik ineens ac. voor israel365.com staan, misschien zit daar een mogelijke oorzaak?

Ik heb geen veilig KPN o.i.d. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • August 7, 2026

israel365.com en ac.israel365.com zijn twee totaal verschillende sites. 

De ac versie is van een marketing bedrijf, dat waarschijnlijk de nieuwsbrieven verzorgt en bezoekers(aantallen) registreert, en dan doorlinkt naar israel365.com. 

Een theoretische mogelijkheid is dat het IPv6 protocol niet goed werkt, de ac versie heeft dat wel, de originele niet. Dat is in het modem uit te zetten. Maar dan zouden andere sites daar ook last van moeten hebben. Als het probleem zo specifiek gekoppeld is aan het huisadres, dan is eigenlijk de enige mogelijkheid dat je IP adres  om een of andere redenen op een blacklist staat bij de ac site. 

host ac.israel365.com
ac.israel365.com is an alias for israel365.activehosted.com.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 7, 2026

De ac versie is van een marketing bedrijf, dat waarschijnlijk de nieuwsbrieven verzorgt en bezoekers(aantallen) registreert, en dan doorlinkt naar israel365.com. 

Een theoretische mogelijkheid is dat het IPv6 protocol niet goed werkt, de ac versie heeft dat wel, de originele niet. Dat is in het modem uit te zetten. Maar dan zouden andere sites daar ook last van moeten hebben. Als het probleem zo specifiek gekoppeld is aan het huisadres, dan is eigenlijk de enige mogelijkheid dat je IP adres  om een of andere redenen op een blacklist staat bij de ac site. 

host ac.israel365.com

Bedankt voor dit bericht, IPv6 is door klantenservice van KPN al een bewerkt maar dit hielp ook niet.

Zij begrepen niet waarvoor “ac.” staat, maar dat is nu wel duidelijk. Een ander IP adres bij KPN is als ik daar op zoek, vrijwel uitgesloten. Beleid van KPN is dat zij bij hoge uitzondering wel een willen overwegen om een ander IP adres toetewijzen.

• Slimmerik
  • August 7, 2026

host ac.israel365.com

Bedankt voor dit bericht, IPv6 is door klantenservice van KPN al een bewerkt maar dit hielp ook niet.

Zij begrepen niet waarvoor “ac.” staat, maar dat is nu wel duidelijk. Een ander IP adres bij KPN is als ik daar op zoek, vrijwel uitgesloten. Beleid van KPN is dat zij bij hoge uitzondering wel een willen overwegen om een ander IP adres toetewijzen.

Als een een ander e-mailprogramma overwogen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 7, 2026

host ac.israel365.com

Als een een ander e-mailprogramma overwogen?

Nee, ik ben tevreden met mijn e-mailprogramma van ‘eM Client”

• Slimmerik
  • August 7, 2026

Zo kunt u wel uitsluiten of het daaraan ligt...

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • August 7, 2026

Wat heeft hier het e-mail programma te maken als de URL ac.israel365.com in zijn browser niet opent? Adviseer je ook dat hij andere browser gebruikt? Of gelijk een andere internet  provider?

rvk01
Slimmerik
  • August 7, 2026

Ik ben benieuwd wat het commando nslookup ac.israel365.com bij ​@JohanDAC1951 oplevert in een cmd prompt.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • August 7, 2026

Ik ben benieuwd wat het commando nslookup ac.israel365.com

Dit is een anycast dual stack ip adres. Waarschijnlijk ligt iets in de routing, dat zijn ip adres blokkeert, of zijn ip adres staat zelfs in de blacklijst van de host ac.israel365.com. Deze staat in ieder geval niet in gebruikelijke blocklijsten. Als vergelijk van mijn ip adres

Name:    israel365.activehosted.com
Addresses: 2606:4700::6811:cd1f
2606:4700::6811:cb1f
2606:4700::6811:cc1f
2606:4700::6811:ca1f
2606:4700::6811:ce1f
104.17.203.31
104.17.204.31
104.17.202.31
104.17.206.31
104.17.205.31
Aliases: ac.israel365.com

• Slimmerik
  • August 7, 2026

Wat heeft hier het e-mail programma te maken als de URL ac.israel365.com in zijn browser niet opent? Adviseer je ook dat hij andere browser gebruikt? Of gelijk een andere internet  provider?

In zijn openingspost staat dat het om een neiuwsbrief gaat.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • August 7, 2026

En wat schreef hij verder? "op de links klikt ...”. Als je met hagels op een muggenzwam schiet, iets ooit ook een mug getroffen, maar dat helpt hem niet verder als je hem zonder na te denken valse advies geeft.

• Slimmerik
  • August 7, 2026

En wat schreef hij verder? "op de links klikt ...”. Als je met hagels op een muggenzwam schiet, iets ooit ook een mug getroffen, maar dat helpt hem niet verder als je hem zonder na te denken valse advies geeft.

Sorry, ik dacht goed te doen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • August 7, 2026

Iedereen hartelijk dank voor het meedenken en de adviezen.

KPN heeft mijn nieuwe modem geüpdatet met de nieuwste software en wonder boven wonder alles werkt weer en alles kan ik weer openen en lezen. Waar de “fout”gezeten heeft zal voor mij altijd wel een raadsel blijven.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • August 8, 2026

Als je met het modem van de buurman de links ook niet kon bereiken, ligt de fout waarschijnlijk in de oude firmware van het modem (aangenomen dit modem heeft ook een verouderde firmware)

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@JohanDAC1951, welkom op onze community. Ik zie dat er al uitstekend meegedacht is. Ik zou hier ook niet direct een verklaring voor hebben. Fijn ook dat het met de update opgelost is. 

Bedankt voor het delen!