Skip to main content

Met googlen kwam ik deze vraag tegen, waar ik redelijk  mee kan aansluiten om te vragen.
Tenzij ik een eigen vraag op nieuwe topic moet openen?
 

Ik heb in slaapkamer een 2e internet aansluiting nodig:
Heb ik deze gekocht: https://www.kabelshop.nl/ProCable-RJ45-koppelstuk-ProCable-Internet-verdubbelaar-Cat5e-U-UTP-Ziggo-geschikt-695002300-UTOP-i8095-t26196.html 

Internet is daarin aangesloten, de 1 gaat naar KPN kastje, en 2e gaat naar Apple TV.
Apple TV werkt.
Maar jammer kreeg ik bij TV van KPN een foutmelding, zie foto.


Fout code: 303.

 

Ondersteund dit product niet voor KPN kastje?


Hopelijk heb ik voldoende vraag heb kunnen beschrijven, en informatie gegeven.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
 


 

Dat is een surrogaat oplossing waarbij een “gigabit” ethernet netwerk over 8 kerndraadjes  met een andere volgorde als verbinding wordt opgedeeld in 2x 4 kerndraadjes, met maximaal 100 Mbps.

Afgezien van die andersoortige verdeling in bedrading moet je maar afwachten wat er gebeurt met wat minder gebruikelijke data netwerkstreams zoals “multicast” IPTV streams over een apart VLAN, die ervan uitgaan dat je “normale” bedradingsschema's gebruikt zoals bij ethernet gebruikelijk.

Zoals je merkt, krijg je foutmeldingen, ofwel die surrogaat oplossing werkt gewoonweg niet.
Goedkoop is duurkoop. Je hebt er niets aan. Neem beter het advies in acht zoals eerder in het onderwerp vernoemd met switches die IGMP Snooping ondersteunen.


@cooltennis  Die aangegeven splitters moeten werken voor wat je beoogt. Ik heb het ook wel eens zelf gemaakt. Je creeert in feite gewoon 2 onafhankelijke kabels van 100 Mbps. Ook KPN TV kastje moet er gewoon via werken.

Maar ik vraag me af hoe je de kabels hebt aangesloten. In de slaapkamer denk ik wel goed, maar beneden bij de experiabox misschien niet. Miscchien kun je dat een zichtbaar maken, hoe de draden lopen.


Ik heb dezelfde UTP splitter in gebruik voor het KPN Arris 2952 tv kastje en een Chromecast V2 die ik bekabeld aangesloten heb.Tot nu toe heb ik al 2 jaar lang geen storingen. Misschien kun je een andere utp kabel gebruiken vanaf je splitter. Ik had eerst ook het probleem dat een van de bijgeleverde zwarte korte UTP kabels niet goed was. Een andere UTP kabel in gedaan en werkt ook nog eens uitstekend. Het is een goedkope oplossing. Ik hoef niet daarvoor een switch aan te schaffen met IGMP snooping


Toeval is iemand van mijn familie lid mee gaan kijken. 
En die heeft deze probleem voor mij opgelost.

Het heeft inderdaad te maken met dood lopen ik 2e blokje niet hebt gebruikt bij de Modem van KPN aansluiten ik daar ook moest installeren. Werkte KPN TV in slaapkamer nu wel goed. :-)

 



 


Reageer