Skip to main content

Op 5 mei kreeg ik een mail “veranderingen abonnementskosten”

Hieruit kwam naar voren dat mijn abonnement “Internet + Bellen thuis standaard” verhoogd zou worden van 50,77 naar 52,24 per maand.

 

Na het checken op de KPN site bleek dat ik voor een meerprijs van enkele euros de snelheid zou kunnen verdubbelen; van 100 mbs naar 200 mbs

 

In de veronderstelling dat dit een eenvoudige administratieve aanpassing zou zijn heb ik dit toen besteld.

Meteen bleek dat het niet zo eenvoudig was; er moest een monteur langskomen om de lijn aan te passen (Pair Bonding).

 

In eerste instantie zelf telefonisch een afspraak gemaaktvia het callcenter, (die zo zou later blijken na telefonisch contact van iemand va de technische dienst) nergens was doorgevoerd en dus niet bestond! kwam er een week later alsnog een monteur.

 

Toen de monteur is langskwam bleek dat dit in mijn geval niet mogelijk zonder ingrijpend hak -en breekwerk, nieuw aan te leggen contact -en stekkerdozen.

In overleg met de monteur is besloten om de aansluitingen bij het oude te laten en de bestelling te annuleren.

 

Deze annulering is via mail en telefoon (tot 2 x toe) bevestigd.

Na deze bevestigingen kwam er echter een mail waarin stond dat  het nieuwe abonnement klaar was voor gebruik en werd er veel plezier gewenst met het gewijzigde pakket???

 

Omdat deze mail een paar uur na de telefonische bevestiging van een KPN medewerker kwam die juist bevestigd had dat de annulering was doorgevoerd en alles bij het oude bleef, ging ik er van uit dat de mail een standaard bericht was dat ten onrechte verstuurd was…

 

Helaas!

Op mijn nieuwe factuur staat gewoon dat ik een 200mbs hussel pakket + vaste telefoon heb, terwijl dit toch echt een 100mbs  + vaste telefoon moet zijn.

 

Saillant detail in het hele verhaal is ook nog dat als ik nu op de KPN site kijk naar de prijzen, daar doodleuk staat dat een 100mbs abonnement 47,50 kost met als extra optie 2,0 euro voor vaste telefonie wat neer komt op 49,50???

Rarara hoe kan dit allemaal…..

 

Dus, Jörg Kramer, Directeur Klantenservice.

Hoe gaat dit opgelost worden?

Ik vrees dat dit niet opgelost gaat worden. Een aanpassing van een oud abonnement naar Hussel kan niet geannuleerd of teruggedraaid worden. 


€ 47,50 is wel de oude prijs, nu is dat € 48,88. Met 2 euro erbij is dat dus € 50,88. Sinds 1 juli. Maar goed, daarmee bent u goedkoper uit dan uw huidige abonnement. Toch?


Pardon..

Letterlijk uit de mail van KPN:

 

14 dagen bedenktijd
U kunt Hussel Internet 200 Mbit/s 14 dagen proberen. Bevalt het niet? Dan kunt u deze nieuwe overeenkomst annuleren binnen 14 dagen nadat wij uw diensten hebben klaargezet voor gebruik.


€ 47,50 is wel de oude prijs, nu is dat € 48,88. Met 2 euro erbij is dat dus € 50,88. Sinds 1 juli. Maar goed, daarmee bent u goedkoper uit dan uw huidige abonnement. Toch?

Nee. Hussel 200Mbs plus vaste telefoon  is 53,45.

Klein geld natuurlijk, maar als straks de 200MBs abo’s verhoogd worden terwijl ik dat niet heb…

Lekker verdienmodel zo.

 


Pardon..

Letterlijk uit de mail van KPN:

 

14 dagen bedenktijd
U kunt Hussel Internet 200 Mbit/s 14 dagen proberen. Bevalt het niet? Dan kunt u deze nieuwe overeenkomst annuleren binnen 14 dagen nadat wij uw diensten hebben klaargezet voor gebruik.

U kunt het inderdaad annuleren. Dan heeft u geen internet en telefoon meer. Annuleren is niet hetzelfde als "terug naar uw vorige abonnement". 


€ 47,50 is wel de oude prijs, nu is dat € 48,88. Met 2 euro erbij is dat dus € 50,88. Sinds 1 juli. Maar goed, daarmee bent u goedkoper uit dan uw huidige abonnement. Toch?

Nee. Hussel 200Mbs plus vaste telefoon  is 53,45.

Klein geld natuurlijk, maar als straks de 200MBs abo’s verhoogd worden terwijl ik dat niet heb…

Lekker verdienmodel zo.

U had een 100 mbit abonnement. De prijs daarvan vergelijk ik met Hussel 100. Dat is iets goedkoper. 

U heeft nu Hussel 200 begrijp ik. Maar dat kan aangepast worden naar Hussel 100.

 


€ 47,50 is wel de oude prijs, nu is dat € 48,88. Met 2 euro erbij is dat dus € 50,88. Sinds 1 juli. Maar goed, daarmee bent u goedkoper uit dan uw huidige abonnement. Toch?

Nee. Hussel 200Mbs plus vaste telefoon  is 53,45.

Klein geld natuurlijk, maar als straks de 200MBs abo’s verhoogd worden terwijl ik dat niet heb…

Lekker verdienmodel zo.

U had een 100 mbit abonnement. De prijs daarvan vergelijk ik met Hussel 100. Dat is iets goedkoper. 

U heeft nu Hussel 200 begrijp ik. Maar dat kan aangepast worden naar Hussel 100.

 

Ik heb geen 200mbs hussel maar betaal daar voor….

Het hele punt is dat via telefoon tot 2x toe bevestigd is dat het hele feest geannuleerd zou worden, wat dan weer niet zo blijkt te zijn bij de eerste factuur….

Als ik on line mijn ‘hussel’ weer wil terugschroeven naar 100 mbs, waarschuwt KPN op dezelfde pagina al voor consequenties voor wat betreft de gevolgen voor bijv. telefonie…

Kortom ik zie de volgende clusterfuck alweer aankomen.


Dan zou een KPN medewerker hier even naar moeten kijken. Ik hoop dat er snel 1 reageert. 


Ojee @AragonWilson, ik snap helemaal dat je niet zo te spreken bent over deze gang van zaken :slight_frown:

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel  en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik even met je mee!


Dag Maja, zojuist heb ik m’n gegevens bijgewerkt.


Bedankt @AragonWilson,

Het annuleren is wel geprobeerd, maar lukte niet en daarvoor is een achterliggende afdeling aangestuurd (op 4 juni). Het lijkt er op dat ze in plaats van de bestelling te annuleren, een 2e monteur hebben geannuleerd en daarna de bestellong hebben voltooid (op 14 juni) ondanks dat de monteur die op de 4e bij je was, dit ook al duidelijk in zijn werkbon heeft gezet. Liep niet helemaal lekker dus, excuus hiervoor!

Ik kan je omzetten naar Hussel 100 en krijg daarbij ook een melding te zien over telefonie. Dit is (hier in de systemen tenminste) enkel een extra waarschuwing dat je momenteel gebruik maakt van een vast telefoonnummer, om te voorkomen dat een nummer wel of juist niet mee wordt genomen naar de nieuwe abonnementsvorm omdat iemand het even over het hoofd ziet dat er een nummer gekoppeld is. ‘LET OP: Klant beschikt in het huidige pakket over onderstaande telefoonnummer(s). Controleer bij een overstap naar Hussel of het juist aantal telefoon aansluitingen is geselecteerd voor de klant’ en dan gevolgd door het betreffende nummer. Als dat ook de melding is die jij te zien krijgt, is dat puur om het even extra onder de aandacht te brengen!

Mocht jij een anders soort melding zien of sowieso liever hebben dat ik het abonnement voor je aanpas, dan hoor ik het uiteraard graag zodat ik dit voor je in gang kan zetten! 


Dag Maja.

….. dat ik het abonnement voor je aanpas, dan hoor ik het uiteraard graag zodat ik dit voor je in gang kan zetten! 

Dit graag ; omzetten naar hussel 100 en behoud van vaste telefonie en het nummer natuurlijk.

Het zou fijn zijn als er bevestiging van kan komen, hier of per mail. 


Done! ✅

Je ontvangt hier op korte termijn een bevestiging van per mail op het @hetnet.nl mailadres dat geregistreerd staat als contactmailadres. Dat is overigens wél een ander mailadres als waar de factuur elke maand naar toe gaat, was je er van op de hoogte dat we nu 2 verschillende mailadressen hanteren?

 


Dat is overigens wél een ander mailadres als waar de factuur elke maand naar toe gaat, was je er van op de hoogte dat we nu 2 verschillende mailadressen hanteren?

Klopt, weet ik.

 In ieder geval: bedankt!


Top, dan zal de bevestiging inmiddels ook al wel goed bij je binnen zijn gekomen :blush: Graag gedaan!