Skip to main content

Ik krijg sinds 2 juni minstens 2 keer per dag de foutmelding NW-102636-8 op de PS5 (Can't connect to server within the time limit). Ik heb mijn modem aan/uit gezet, gereset, en als nog krijg ik de melding dagelijks, ondanks de console wel geconnect is met het internet dmv een LAN kabel. Hiervoor nooit problemen ervaren, en op al m’n andere apparaten werkt t naar behoren. Na wat googlen kwam ik een post tegen van iemand die t zelfde probleem had, en na contact met zijn/haar ISP waren de problemen verholpen. Iemand die mij kan helpen met dit probleem? Bij voorbaad dank!

Hoi @Dieter010 ,

Heb je misschien een Box 12 met testsoftware?Ik las een bericht dat het daarmee niet goed werkt.


Ik heb de Arcadyan Experia Box V8


Duidelijk, met dat modem zijn bij mij geen problemen bekend.

Brand het lampje boven de ethernetpoort waar de Playstation op zit?

Kan je de V8 eens resetten?:

 


Dat lampje brand inderdaad, de Playstation is ook gewoon online (nu net een test gedaan, 120.4 down, 9.3 up). Wifi op de laptop en telefoon werkt zoals t hoort. Maar heb sinds 2 juni 50+ (!!) fout meldingen op me Playstation. Daarvoor nooit last van gehad. Heb 2 dagen terug m’n modem aan/uit gezet in de hoop dat dat het zou oplossen, en terwijl die uit stond de reset knop ingedrukt. Maakt t verschil of ik dat doe terwijl het modem uit/aan staat?


De V8 moet wel aan staan, anders heeft een reset geen effect😉

Wat je ook kan proberen is de ethernetkabel te vervangen.


Dank, ga ik dat even proberen nog. Volgens de afbeelding die je postte kan t 30 minuten duren, en die foutmelding is ook niet direct (zoals ik aangaf, aantal keer per dag) dus ik zal later vandaag nog ff updaten of de problemen verholpen zijn. Voor nu alvast bedankt!


Laat maar weten!

In de praktijk is een modem na een reset binnen 10 minuten wel weer opgestart.


Modem werkte idd vrijwel direct weer. Helaas zojuist weer dezelfde foutmelding gehad, dus probleem is nog niet opgelost. Nog andere ideeën?


Ik adviseer dan een andere ethernetkabel te proberen(minimaal type CAT5e).


Ik ga 'm tijdelijk ff op wifi zetten, kijken of t probleem blijft. Zo niet, dan zal t idd aan de kabel liggen. Anders weet ik t ook niet meer. Bedankt voor je hulp!


Hoi @Dieter010, wat irritant. Ik herken het zo niet en heb geen idee. Je geeft aan een V8 te hebben, dit is een wat ouder type modem. Kan ook voor het probleem zorgen. Loop de wifi manager eens door. Grote kans dat je het modem kan omruilen voor een andere. 

En hopelijk werkt het op de wifi beter, anders wellicht een ander modem. 


Hoi Bart, wifi was helaas niet de oplossing. Kreeg al snel weer een foutmelding. Ik heb inmiddels ook een static IP geprobeerd, heeft ook niet geholpen. Game verwijderen en opnieuw installeren ook niet, save data verwijderen ook niet. Ik ga nog ff kijken of andere online games dezelfde problemen hebben. Heb er hiervoor nooit last van gehad, maar zie niemand in de des betreffende game community klagen over problemen, dus gok niet dat t aan de game zelf ligt. Ik zal de wifi manager ff checken en eventueel een nieuw modem proberen. Bedankt voor t meedenken iedergeval.


Ja ik ben benieuwd. Hopelijk helpt het nieuwe modem.