Skip to main content
Beantwoord

Foutmelding: "The private key is not present in the X.509 certificate" bij gebruik ERP systeem

• May 30, 2025
  • 8 reacties
  • 60 keer bekeken

Ik kan bepaalde gedeeltes van ons ERP systeem niet meer gebruiken, sinds wij van Ziggo naar KPN zijn verhuist. Bij bepaalde onderdelen komt er een pop-up met de tekst 

The private key is not present in the X.509 certificate

Heeft iemand enig idee wat ik moet doen om dit weg te krijgen? zodat ik weer alle functies terug krijg

Alvast bedankt

Beste antwoord door Anonymous

Draait dat ERP systeem extern?

Misschien dat bepaalde onderdelen controleren op jullie publiek IP adres, dat is nu natuurlijk anders.
De beheerder van het ERP systeem zal dan het IP adres van jullie moeten aanpassen.

Anders zou ik het verder ook niet weten.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

• May 30, 2025

Hallo ​@KeijzerBleis 

Dat kan verschillende oorzaken hebben, het certificaat is niet goed geïmporteerd, de private key is niet beschikbaar voor het proces wat die service draait of er zit geen private key in.

Dit kan je beter bij de leverancier van het ERP systeem navragen, het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het iets te maken heeft met de overgang van Ziggo naar KPN.
Misschien is (bijna) gelijktijdig een nieuw certificaat door iemand geïnstalleerd?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 30, 2025

Bedankt voor de snelle reactie

Private key is aanwezig , probleem deed zich pas voor nadat de van Ziggo over gestapt zijn naar KPN

er zijn geen nieuwe certificaten geïnstalleerd

ERP leverancier, zegt juist dat het niets met hun ERP systeem te doen heeft en verwijst naar de provider

want dat is het enige wat aan de situatie is veranderd

• Antwoord
  • May 30, 2025

Draait dat ERP systeem extern?

Misschien dat bepaalde onderdelen controleren op jullie publiek IP adres, dat is nu natuurlijk anders.
De beheerder van het ERP systeem zal dan het IP adres van jullie moeten aanpassen.

Anders zou ik het verder ook niet weten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 30, 2025

Ja het ERP systeem zit inderdaad in de cloud 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi en welkom hier ​@KeijzerBleis!

We denken hier in de community graag met je mee; goed om te zien dat ​@GeSp al toegesneld is. Heb je de tips nog geprobeerd en misschien contact gehad met de beheerder van het systeem? Ik kan je er zelf inhoudelijk weinig mee verder helpen, maar dat lijkt mij ook de juiste hoek om de oplossing in te zoeken. We horen graag hoe het is afgelopen.

• June 3, 2025

Je had beter helemaal niet kunnen vertellen dat je bij een andere provider zit. Want nu gebruiken ze dat als argument om zelf niets te hoeven doen.

Werkt het op een hotspot? 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Gezien hoe lang je al actief bent: Je weet donders goed dat het complete verhaal nodig is om goed te kunnen helpen ​@Marlon92. Ik vind het een hele rare opmerking om te zeggen dat ‘ze dat argument zouden gebruiken om niks te hoeven doen’, want dat is onzin en niet hoe we hier in de community werken. Niet weer doen, graag.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 12, 2025

Beste mensen, het probleem is inmiddels opgelost, bedankt voor alle adviezen