Skip to main content

Goedeavond 

Ik heb een Fritz!box 7583 modem bijbesteld en wil deze uiteraard gaan gebruiken in de nieuwe ruimte.

De installatie verloopt niet goed omdat ik helemaal geen verbinding tot stand kan brengen, iets wat te maken heeft met de ontbrekende DSL aansluiting, gok ik. 

Ik heb dus geen DSL aansluiting in de ruimte waar de modem staat.

Hoe los ik dit op?

Kan een KPN monteur een DSL aansluiting maken?

 

Mvg,

Lee.

 

 

Erbij besteld? Met welke reden precies? Je hebt al een andere modem?


Goedemorgen 

Wij hebben op het erf een huisje laten plaatsen waar wij internet willen vandaar dat dat wij de modem bijbesteld hebben. 

Wij hebben al een modem, dat klopt.

Nou begrijp ik dat wij zonder DSL aansluiting in het huisje geen bekabelde internetverbinding kunnen leggen.

Wat zouden we kunnen doen in deze situatie?

 

 

 

 


Je kan ook een netwerkkabel laten aanleggen, dan kan je de FritzBox gewoon in de WAN-modus zetten. Of gewoon een goedkope switch eraan hangen. De modem is niet echt nodig.

Een aparte KPN-lijn aanvragen kost honderden tot duizend euro's, en een netwerkkabel heel veel minder.

 

 


Dank voor je snelle reactie, AriënC.

Er zijn een aantal dingen die ik niet helemaal begrijp;

- Netwerkkabel aanleggen.

Is dit iets wat men zelf kan doen? Ik heb het even opgezocht wat ervoor nodig is en als ik dat zo lees, laat ik zoiets liever doen door een monteur.

 

- Een 'goedkope switch eraan hangen'.

Schiet mij maar lek. 

Kun je iets gedetailleerder zijn s.v.p?

 

Ik zie 2 opties. Welke van de twee is nou het meest praktisch, als jij het voor het zeggen zou hebben?


Dat zijn geen twee opties, dat is een pakket van een betaalbare optie zonder de tweede Fritzbox te gebruiken.

Een netwerkkabel is niet lastig aan te leggen. Maar je moet wel ervaring hebben om de acht adertjes op de juiste manier vast te maken. In je buurt is vast wel een installateur die je hierbij kan helpen. 

Een switch is infeite gewoon een splitter, zodat je in je nieuwe huisje meerdere apparaten weer op je netwerk aan kan sluiten. Daar is geen Fritzbox voor nodig. Een switch hoeft ook niet meer te kosten dan een aantal tientjes.

 

 

 


Duidelijk verhaal.

Nu de eindjes nog aan elkaar knopen.

 

In de praktijk; ik heb een FRITZ!Box die ik, als ik je goed begrijp, retour kan doen omdat er betere opties zijn.

En wat betreft die optie;

Een netwerkkabel aan laten leggen door een monteur.

Is dit iets waar KPN voor in te huren is?

 

 

 

 


Heeft dat huisje een eigen postcode en huisnummer @Kabelszijnku ?

Heb je die FB bij KPN gehuurd of ergens in een winkel gekocht?

Hoever staat dat huisje van je eigen huis af?

Komen er ‘derden' in te wonen of familie?

 


Duidelijk verhaal.

Nu de eindjes nog aan elkaar knopen.

 

In de praktijk; ik heb een FRITZ!Box die ik, als ik je goed begrijp, retour kan doen omdat er betere opties zijn.

En wat betreft die optie;

Een netwerkkabel aan laten leggen door een monteur.

Is dit iets waar KPN voor in te huren is?

Persoonlijk zou ik eerder aanraden om een installateur in je buurt te zoeken. 


En misschien zelf de sleuf graven naar de nieuwe ruimte, vast goedkoper dan een monteur dit te laten doen….

 

Jammer dat bij bouw van deze ruimte niet direct netwerkkabel is meegelegd, vermoedelijk moest er ook sroom naar toe aangelegd worden.

 

 

Donald


En misschien zelf de sleuf graven naar de nieuwe ruimte, vast goedkoper dan een monteur dit te laten doen….

 

Jammer dat bij bouw van deze ruimte niet direct netwerkkabel is meegelegd, vermoedelijk moest er ook sroom naar toe aangelegd worden.

 

 

Donald

Klopt Donald. 

Hier had over nagedacht moeten worden vòòr de bouw. 

Dat is mosterd na de maaltijd vandaar dat ik zoek naar een alternatief.

In dat opzicht ben ik verder dan vòòr het bezoek aan dit forum, waarvoor dank.

Mvg,

Kabelszijnku*


Misschien dat ik er overheen lees maar hoe ver staat dat huisje van de daadwerkelijke woning?  Als dat een paar meter is zou het via wifi ook moeten werken toch?