Skip to main content

Dag allemaal,

 

Ik heb vandaag mijn Fritz!box 7590 ontvangen. Alles is aangesloten en ik haal op sommige apparaten een snelheid van >900mb U/D.

 

Echter blijf mijn Playstation 5 hangen bij 100mb upload. Hoe kan dit komen en wat kan ik hier aan doen?

 

Ik heb de PS5 een prioriteit gegeven, router setting laten zien dat hij Gbit internet heeft, maar nog steeds een lagere upload dan andere apparaten. Heeft het wellicht iets met IPV6 te maken??

 

Alvast bedankt!

 

Gr, David

 

 

Instellingen zouden geen invloed op je ping introduceren, Zeker niet de instellingen die je in de experiabox kan doen.

Dus ook met een speedtest op speedtest.net met een laptop oid die bekabeld is aangesloten waar geen VPN of iets actief is betreft de uitkomst +/-100ms ?


@DavidKlein : Dus je ping is ongeacht het apparaat waarmee je meet zo hoog? Dat is hoogst merkwaardig. Bij glasvezel heb je in de regel hele lage pings.

Wat zegt de ookla app (zit in windows)  als je op een pc/laptop een speedtest doet? (bekabeld, uiteraad)


Oh, @LaurensZalm  stelde die vraag hierboven al :grimacing:


Speedtest op ps5 zelf gedaan  naar Rotterdam severs is geblokkeerd door firewall via  en kpn Speedtest  ook geen idee waarom .op mijn xbox pc werkt wel gewoon 


bedankt voor je antwoord, het probleem ligt in de modem

omdat kpn PPPoE gebruikt met een mtu van 1492 in box 12 die niet aan te passen is. kpn glasvesel kan 1500 aan met rfc4638 standaard als ik zo goed verwoord

eigen router gebruikt en omdat kpn rfc4638 standaard gebruikt mtu op 1508, 1500 hielp niet

probleem opgelost

Beste Omar,

ik heb hier hetzelfde euvel met betreft upload op ps5.  Hier ook Kpn glasvezel maar dan met de Fritzbox 7590.

Hoe kan ik de ( mtu 1508 ) aanpassen?