Skip to main content

Ik heb eind vorig jaar een eigen Fritz!Box 7590 aangesloten (nog dank voor het doorzettingsvermogen van iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt!!) … het werkt.

 

Gisteren kreeg ik een wijzigingsnotitie van mijn Fritz!Box: "Door uw internetaanbieder zijn de instellingen in uw FRITZ!Box geladen. Daarbij zijn de actuele instellingen gewist"… en het werkt nog steeds 😉.

 

Mijn vraag is: is dit reden tot zorg? Tot vreugde? Wie doet dit? Wat wordt er aangepast? Kan ik er zeker van zijn dat dit door KPN wordt gedaan en niet door één of andere onverlaat? Hoe kan het dat iemand anders toegang heeft tot mijn eigen apparaat? Kan ik dergelijke (pogingen tot) wijzigingen van tevoren zien aankomen? Kan ik ergens checken of dit legitiem is? … kortom: kan ik (weer) rustig gaan slapen? Of vraagt dit om actie?

 

Vanuit KPN is het mogelijk bepaalde gegevens te updaten. Persoonlijk ben ik daar geen voorstander van en heb die optie dus uitgezet. Mocht er iets heel erg dringends zijn dan kan ik het gewoon aanzetten maar ik wel zoiets van ‘don't fix it if it's not broken’. Overigens heb ik alleen Internet + TV en dat draait al bijna 2 jaar zonder een enkel probleem.

Uitzetten kan zo:

 


Ik heb nu nog een 7490 in bedrijf, dat wordt binnenkort een 7590.

Ik zou graag van een KPN-moderator vernemen, wat KPN daarin zou kunnen of willen wijzigen.
En of het ook mogelijk is om daarover een berichtje te sturen, zodat ik zelf kan besluiten of ik die wijziging wel wil invoeren.

Ben benieuwd naar de reactie.


Dat weet een moderator niet, maar gewoon die mogelijkheid uitzetten dat ze het niet kunnen doen, die mogelijkheid heb je zelf in de hand.

Hetgeen ze wat ik weet kunnen pushenzijn de telefoon gegevens.


@Doornekamp33 maar er zal toch wel iemand binnen KPN zijn, die het wel weet.
Dit topic is gestart omdat het verschijnsel zich ten minste één keer heeft voorgedaan, en dat maakt mij erg nieuwsgierig.
Maar voor alle zekerheid heb ik de mogelijkheid niet aangevinkt.

Dus wil ik graag weten wat ik nu mis.


@JRe Dan zou een moderator dat aan de technici moeten navragen en het zal me niks verbazen als het via AVM loopt, op deze vraag is door de mods ook wijselijk niet gereageerd.

Maar je mist niks als je niet weet wat je mist.😉


Ik heb nu nog een 7490 in bedrijf, dat wordt binnenkort een 7590.

Ik zou graag van een KPN-moderator vernemen, wat KPN daarin zou kunnen of willen wijzigen.
En of het ook mogelijk is om daarover een berichtje te sturen, zodat ik zelf kan besluiten of ik die wijziging wel wil invoeren.

Ben benieuwd naar de reactie.


dit spreekt voor zich “Automatische configuratie door de internetaanbieder toestaan” uit te zetten

zoals hierboven beschreven is even uit vinken en klaar

deze optie staat standaard aan dus uit vinken

 


@Doornekamp33 @peter-keetfm 

No panic, hij staat UIT.