Skip to main content
Beantwoord

Fritzbox 5590 Fiber en poort 113 niet in Stealth mode

• March 8, 2025
  • 9 reacties
  • 132 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Sinds 2 weken draait hier een Fritzbox rechtstreeks middels sfp module op het AON netwerk. Zonder issues en razendsnel. 

Zoals altijd in nieuwe situaties wil ik altijd ff dubbelchecken of alle poorten echt wel dichtzitten. Middels grc portscan kun je dat makkelijk doen. De test faalt omdat alle poorten Stealth zijn behalve poort 113. Die is closed en reageert dus. Moet ik me hier druk om maken? Zowel de V10a als de Asus rt-ax58u (mijn vorige) kwamen glansrijk door de scan heen. 

ik had al een port forward gedaan naar een niet gebruikt intern ip adres maar dat geeft hetzelfde resultaat. 

Tips zijn welkom.  

Beste antwoord door wjb

Eigenlijk is de conclusie. Poort zit dicht. Maak je geen zorgen. 

Correct.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 8, 2025

Via mijn V10 staat alles op stealth. ​@Simonantonanton 

Ik heb geen idee of je je er druk om moet maken, ik vraag het even aan ​@wjb 

• March 8, 2025

Heb je al gezocht op internet? Er is heel veel over te vinden. Ook in combinatie met de Fritzbox. Je bent niet de eerste met deze vraag. Op diversen andere forums kom je vergelijkbare vragen tegen.

Forum|alt.badge.img+2

Had ik idd gezien op t internet. Aangezien KPN ze ook uitgeeft dacht ik, ik vraag het even in mijn moedertaal op dit forum. Er is Fritzbox ook gevraagd of ze antwoord op Ping en 113 Stealth in een release middels een vinkbox wilden toevoegen. Maar blijkbaar nooit geïmplementeerd.  

wjb
Wijsgeer
  • March 8, 2025

Dat poort 113 als closed getoond wordt i.p.v. als stealth is geen probleem, er zal nog steeds geen verbinding mee opgezet kunnen worden. Het enige is dat men dus kan zien dat er een actieve aansluiting is op het IP adres maar dat is het dan ook.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • March 8, 2025

@Simonantonanton Lees over het probleem bij complete stealth mode poort 113

https://www.grc.com/port_113.htm

Forum|alt.badge.img+2

Ik snap dat mensen zeggen dat volledig stealth 113 problemen kan geven, maar KPN routers en bijv. Asus routers doen dat wel. En onzichtbaar zijn lijkt voor potentiële DDOS aanvallen wel lekker. 

wjb
Wijsgeer
  • March 8, 2025

Ik snap dat mensen zeggen dat volledig stealth 113 problemen kan geven, maar KPN routers en bijv. Asus routers doen dat wel. En onzichtbaar zijn lijkt voor potentiële DDOS aanvallen wel lekker. 

Waarom zou je bang zijn voor DDoS aanvallen?

Weet overigens ook dat iemand die een DDoS aanval op jouw aansluiting zou willen uitvoeren vast op een hele andere manier al achter jouw IP adres gekomen is.

Alleen in de gamer-scene zien we dat er regelmatig DDoS aanvallen zijn op tegenstanders die "te goed" zijn maar dan heeft de aanvaller jouw IP adres binnen het spel weten te achterhalen.

Forum|alt.badge.img+2

wjb
Wijsgeer
  • Antwoord
  • March 8, 2025

Correct.