Skip to main content
Beantwoord

Fritzbox 5590 gebruiken op de KPN verbinding

• August 18, 2025
  • 10 reacties
  • 100 keer bekeken

sinds vangelopen vrijdag ben ik overgezet naar kpn met de inloggegevens van de vorige provieder , ook voor telefonie ,

Waar kan ik de nieuwe inlog gegevens krijgen danwel opvragen die nodig zijn om het verder te later werken ?

de frtizbox die ik gebruik is een 5590 

Beste antwoord door driemaster

Om internet instellingen ‘over te nemen’ van KPN ga je naar ‘wizards’ in het menu van de fritzbox. Dan klik je KPN aan en kan je aan de slag. 

10 reacties

• August 18, 2025

sinds vangelopen vrijdag ben ik overgezet naar kpn met de inloggegevens van de vorige provieder…

Welke inloggegevens? Je bedoelt voor WiFi? Heeft een monteur dat voor je ingesteld? 

Waar kan ik de nieuwe inlog gegevens krijgen danwel opvragen die nodig zijn om het verder te later werken ?

Wat bedoel je met "verder te laten werken"?

De Fritzbox, is die van jezelf? Of van KPN? 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • August 18, 2025

Om internet instellingen ‘over te nemen’ van KPN ga je naar ‘wizards’ in het menu van de fritzbox. Dan klik je KPN aan en kan je aan de slag. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 18, 2025

ik heb zonet gelezen dat bij de verbinding er iets dient te staan , wat daar staat maakt niet echt uit , klopt dit ?

qua voip ben ik met de tool aan het stoeien , alleen constateert die dat ik meerdere telefoonnummers heb , klopt , maar de meeste staan offline , en ik kan daardoor niet verder want ik kan nergens uit kiezen ,  wat gaat er fout of wat kan ik doen ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 18, 2025

@Marlon92   de inloggevens in de fb voor de glasverbinding zelf en de fb is van mijzelf  ,

de monteur wilde per se er een ont tussen zetten , zonder te vragen heeft hij dit gedaan waarna ik zei dat ik dit niet wilde en toen heeft hij schoorvoetend dit teruggedraaid .

Met verder werken bedoel ik , dat de verbinding en de telefonie nu nog werken op de oude gegevens van glasnet  die ik in de fb heb staat .

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 18, 2025

@driemaster  de verbinding glas werkt nu via de wizard voor glasnet met de inloggegevens voor glasnet , wat dien ik daaraan te veranderen om dit in de toekomst ook te laten werken ,

want de monteur zei dat dit ZEKER niet lang zou goed gaan ...

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 18, 2025

Via de wizard kan je ook kiezen voor KPN in het dropdown menu. Dan moet dat zeker gaan lukken. 

Via de instellingen bij telefonie → eigen telefoonnummers kan je gegevens v.w.b. de nummers invullen.

• August 18, 2025

@Marlon92   de inloggevens in de fb voor de glasverbinding zelf en de fb is van mijzelf  ,

de monteur wilde per se er een ont tussen zetten , zonder te vragen heeft hij dit gedaan...

Bij een nieuwe aansluiting moet er eerst een KPN Box aangesloten worden. Dit is nodig om bij KPN in de systemen de verbinding goed te laten starten.

Vraag me verder niet om details. Want die weet ik verder niet. Maar daarvoor moet dus ook het glasvezelkastje aangesloten worden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 18, 2025

@driemaster  bij telefonie heb  ik geen gegevens van kpn gehad en de online tool werkt niet bij meerdere telefonie nummers die al in de fb staan .

is de wizard voor de verbindingen nodig omdat het nu ook (nog) werkt ? 

• August 18, 2025

Heb je de juiste SFP module in de Fritzbox? Als je een XGS-PON verbinding hebt moet je die eerst registreren. Gedaan?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 18, 2025

@Marlon92  jazeker dit is al een jaar zo via glasnet , anders zou niets werken en kon dan ook hier niet posten .

op dit moment werkt alles , alleen met oude glasnet account gegevens voor de verbinding en voor telefonie via voip .