Kaap hem toch even ;)
Heb een Fritzbox 5690 en die werkt inmiddels via de WAN aansluiting. Sluit ik hem echter rechtstreeks aan op mijn glasvezelaansluiting, dan krijg ik geen verbinding. Heb een XGS-PON aansluiting en een FRITZ!SFP-modules (SFP GPON) op mijn Fritzbox. In mijn Fritzbox voor glasvezel gekozen, netwerk KPN maar helaas geen verbinding.
edit: begrijp ik dan goed dat ik wel mijn modem moet registreren via de service tool?
Admin: afgesplitst en eigen topic voor de vraag aangemaakt
Ja dat klopt helemaal dat je geen rechtstreekse glasvezel verbinding krijgt met de FRITZ!Box 5690 pro. Die ondersteunt alleen maar AON en GPON glasvezel. Gelezen je een XGS-PON glasvezel verbinding hebt, moet je de FRITZ!Box 5690 XGS aanschaffen. Maar dat apparaat is na aankondiging van bijna twee jaar (23 febr. 2023) inmiddels een “fantoom” geworden en het ziet er niet naar uit dat de FRITZ!Box 5690 XGS ooit te koop zal zijn. Zelfs de maker van de FRITZ!Boxen (AVM) weet niet wanneer dat apparaat op de markt komt. Je kunt alleen met de FRITZ!Box 5690 XGS een rechtstreekse glasvezel verbinding maken. Maar er zijn nog twee FRITZ!Boxen 5530 en 5590 fiber die alle drie- weliswaar met een FRITZ!SFP-module- glasvezel verbindingen ondersteunen.
De FRITZ!Box 5690 pro is eigenlijk al verouderd voordat die te koop was. Het apparaat is nu wel te koop bij diverse (internet) winkels maar voor veel te veel geld namelijk de adviesprijs van € 369,--.
Ja dat klopt helemaal dat je geen rechtstreekse glasvezel verbinding krijgt met de FRITZ!Box 5690 pro. Die ondersteunt alleen maar AON en GPON glasvezel.
Dat klopt.
Gelezen je een XGS-PON glasvezel verbinding hebt, moet je de FRITZ!Box 5690 XGS aanschaffen.
Dat klopt niet. Je kan prima met 5590 (XGS-PON) of 5530 (XGS-PON), maar dan zonder wifi7 en 10gbs LAN van 5690 XGS
Ja dat klopt helemaal dat je geen rechtstreekse glasvezel verbinding krijgt met de FRITZ!Box 5690 pro. Die ondersteunt alleen maar AON en GPON glasvezel.
Dat klopt.
Gelezen je een XGS-PON glasvezel verbinding hebt, moet je de FRITZ!Box 5690 XGS aanschaffen.
Dat klopt niet. Je kan prima met 5590 (XGS-PON) of 5530 (XGS-PON), maar dan zonder wifi7 en 10gbs LAN van 5690 XGS
> Dat klopt niet.
Je haalt nu dingen door elkaar. Een FRITZ!Box 5530 en 5590 fiber heeft nog géén wifi 7. De FRITZ!Box 5690 pro wel en ook de nog nergens te koop FRITZ!Box 5690 xgs.
Maar daar gaat het hier niet om. KL643 wil een FRITZ!Box 5690 pro rechtstreeks op xgs glasvezel aansluiten en dat gaat dus niet. Dat kan alleen maar met een FRITZ!Box 5530 en 5590 mèt FRITZ!SFP+ xgs-module.
Dank voor de antwoorden, ik hou het voorlopig wel via de WAN poort :)
Dank voor de antwoorden, ik hou het voorlopig wel via de WAN poort :)
Dàt is héél verstandig en het eenvoudigst. Dat werkt altijd en wanneer je rechtstreeks op glasvezel zit, is nog niet zo erg eenvoudig gemaakt door de kpn. De meeste mensen wagen zich hier nog niet aan ;-)
Wanneer je in de toekomst toch van plan ben om de glasvezel rechtstreeks aan te willen sluiten, moet je je eerst goed gaan oriënteren wat je daar nog voor nodig hebt. Het is niet erg moeilijk maar er zijn toch essentiële dingen die je even moet weten…...
Enkele reacties die off topic waren heb ik verwijderd! Topicstarter heeft het antwoord waar hij/zij naar op zoek was en laten het daar verder maar bij houden Dank voor jullie begrip!