Skip to main content

Vandaag een raar iets na een beta update van avm

Nu is mijn 500/500 erg langzaam

Op wan 6Gbit komt niet onder 2Gbit

Mijn vraag wat kan dit zijn ddos aanval?

Of zal er toch wat met die beta firmware zijn

Morgen maar van de fritz lab af en de normale versie er op zetten

Ā 

Inmiddels draaid het weer

Heb nu 7.21 terug kunnen krijgen

Alles weer opnieuw moeten installeren

Een vreselijke bug in de beta versie

Gooit alles dicht

Telefoon blok lijst weg niet aan te maken

Helaas werkt ook het backup bestand niet om zonder moeite terug te zetten

Noooit een bata op de fritzbox in ieder geval

Gelukkig heb ik de meeste apparaten een vast ip anders had ik nog een dag werk gehad

Ā 


Uit je beschijving kan men concluderen dat er iets goed mis was, hoeft echter niet de beta software ansich te zijn. Er gaat makkelijk iets mis met het update proces, b.v. dat er nog iets is ā€˜blijven hangenā€™. Het kost doorgaans heel veel extra moeite voor ontwikkeling om de gebruikersdata te behouden terwijl de code/programmatuur flink veranderd is. En dan gaat het ook nog wel eens mis. Ook als b.v. een bestandssysteem corrupt raakt, is een ā€˜format C:ā€™ nog de enige oplossing, heb ik ook bij mijn vroegere FB wel eens gehad, was toen geeneens iets met firmware upgrade.

In het verleden kon je bepaalde zaken, o.a. telefoonboek als tekstbestand ( XML o.i.d.) als backup, maar als het een complete backup is die met wachtwoord versleuteld is, moet je en het wachtwoord en de methode weten. Ik weet niet wat ze tegenwoordig gebruiken. Als je het flexibel wilt houden, dan de backup zonder wachtwoord doen en dan zelf met eigen methode versleutelen en/of veilig opslaan.


@tmoeselĀ 

klopt backup met het wachtwoord maar die heb ik maar werkte niet

dat telefoon boek klopt ook die heb ik dan ook wel terug kunnen plaatsen

het werkt weer gelukkig