Skip to main content
Beantwoord

Fritzbox 7590 en Snel Internet Buitengebied

  • December 17, 2019
  • 9 reacties
  • 784 keer bekeken

Berend64
Topper
Forum|alt.badge.img

Weet iemand waarom de 4g modem van KPN geen ip adres krijgt toegewezen als hij op de Fritzbox 7590 wordt aangesloten?

Na de laatste update(versie 7.13) van de Fritz werkt namelijk alles, behalve vaste telefonie en snel internet buitengebied.

Beste antwoord door Ernst-Jan

Dan was de Fritzbox gewoon een bridge en wellicht wireless access point. De Sagemcom krijgt dan gewoon een IP van de V10 en weet de V10 niet eens dat er iets tussen zit.

Maar zonder de V10 zal nooit werken, de V10 is verantwoordelijk voor het opzetten van multipath TCP, dus verkeer verdelen over DSL en 4G. Dat kan nu alleen nog de V10 en binnenkort zegt KPN ook de V10A.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • December 18, 2019

Bedoel je het Sagemcom 4360 modem? Die werkt alleen in combinatie met een Experiabox V10.


Berend64
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 18, 2019

Bedoel je het Sagemcom 4360 modem? Die werkt alleen in combinatie met een Experiabox V10.

Ja inderdaad, die bedoel ik.

Vreemde is dat, toen ik de Fritz achter de V10 gekoppeld had en de Sagemcom rechtstreeks in de Fritz had geplugd, hij prima werkte.


Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • December 18, 2019

Dan was de Fritzbox gewoon een bridge en wellicht wireless access point. De Sagemcom krijgt dan gewoon een IP van de V10 en weet de V10 niet eens dat er iets tussen zit.

Maar zonder de V10 zal nooit werken, de V10 is verantwoordelijk voor het opzetten van multipath TCP, dus verkeer verdelen over DSL en 4G. Dat kan nu alleen nog de V10 en binnenkort zegt KPN ook de V10A.


Erwin van KPN
Moderator

Ik sluit me bij de theorie van @Ernst-Jan aan, @Berend64 . Waarschijnlijk is door de update van je fritzbox, de router weer op zijn standaard setting gezet.

Je kunt overwegen om de instelling voor bridge in de fritzbox op te zoeken. Ik heb daar zelf helaas geen details over. 


Erwin van KPN
Moderator

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Berend64
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 25, 2019

Ik heb van ellende de V10 er maar weer voor gezet en bij een andere provider mijn vaste telefoonnummer ondergebracht. Aangezien KPN nog steeds de Sip gegevens niet wil vrijgeven.

Uiteraard is de internetsnelheid nu weer redelijk, down  Max 35 KBS en up Max 5 KBS.

Helaas is het niet anders.


Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 25, 2019

@Berend64 ik heb hier op het forum gelezen dat binnen afzienbare tijd de SIP gegevens worden vrijgegeven. Exacte datum nog niet bekend, maar schijnt niet lang meer te duren.

Zie ook Volgend Topic. De starter van dit topic is nou betrokken hierbij.


Berend64
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 26, 2019

@Berend64 ik heb hier op het forum gelezen dat binnen afzienbare tijd de SIP gegevens worden vrijgegeven. Exacte datum nog niet bekend, maar schijnt niet lang meer te duren.

Zie ook Volgend Topic. De starter van dit topic is nou betrokken hierbij.

Dit is helaas een verhaal wat KPN een ieder verteld als je ze belt en deze vraag voorlegt! Helaas heeft KPN nog steeds de “macht” om zelf te bepalen wanneer en of ze het gaan doen. Dat is hetzelfde met de vrije modem keuze.

Het zou mij niet verbazen als dit nog jaren gaat duren. Zeker nu de monopoliepositie van ons aller KPN alleen maar steeds groter en sterker wordt!


Erwin van KPN
Moderator

Ik snap je reserves, @Berend64 . Het verhaal rond vrije modemkeuze is natuurlijk ook al lang aan de gang. Toch lijkt alles er nu op dat het snel realiteit gaat worden.