Skip to main content
Beantwoord

FritzBox ziet wifi als lan door lan koppeling Super Wifi punten

  • April 11, 2020
  • 3 reacties
  • 295 keer bekeken

Julian Borghuis
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6

Hey jongens!

 

Hetgene wat mijn autisme trekt is dat als ik op wifi met me telefoon zit hij als lan device wordt gedetecteerd doordat de superwifis aan lan zijn gekoppelt dit heb ik op mijn fritzbox en toen op men experiabox v10.

Na mijn denken zou kpn hun developers hier vast een oplossing voor kunnen maken lijkt me?

Is dit ook zo?

 

Het zou me wel bevallen haha.

 

Alvast bedankt

Beste antwoord door Marcia van KPN

Ha Julian, dat kan ik me wel voorstellen inderdaad! Ik ga je verzoek intern doorgeven, maar ik kan niet beloven dat het ook daadwerkelijk veranderd gaat worden. Bedankt voor je signaal!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

  • April 11, 2020

Als je router en wifi accespoints van 1 en hetzelfde merk hebt, zal die fabrikant waarschijnlijk wel wat extra’s in zowel de router als wifi accespoints inbouwen, zodat in de router bekend is of een apparaat via en wifiverbinding in het netwerkt hangt.

Maar de apparaten waar jij het over hebt zijn alle van verschillende fabrikanten. Die hebben meestal allen hun eigen belangen en methodes. Ze verkopen jouw liefst het liefst hun eigen spullen.

Men kan beter zich beperken tot info in de router die wel generiek vast te stellen is, en nutteloze info die toch nooit volledig is of een incorrect beeld geeft, weglaten. Dus geen indeling in draadloos en bedraad, maar alleen een lijst van apparaten.


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 13, 2020

Ha Julian, dat kan ik me wel voorstellen inderdaad! Ik ga je verzoek intern doorgeven, maar ik kan niet beloven dat het ook daadwerkelijk veranderd gaat worden. Bedankt voor je signaal!


wjb
Wijsgeer
  • April 13, 2020

Na mijn denken zou kpn hun developers hier vast een oplossing voor kunnen maken lijkt me?

Is dit ook zo?

Nee, dat zal niet gaan immers apparaten, die via een wifi accesspoint (zoals de "super"WiFi) aangesloten zijn, komen via een bekabeld aangesloten apparaat op de Experia Box danwel FRITZ!Box binnen en worden derhalve zelf ook als een bekabeld aangesloten apparaat gezien.