Skip to main content

Hey jongens!

 

Hetgene wat mijn autisme trekt is dat als ik op wifi met me telefoon zit hij als lan device wordt gedetecteerd doordat de superwifis aan lan zijn gekoppelt dit heb ik op mijn fritzbox en toen op men experiabox v10.

Na mijn denken zou kpn hun developers hier vast een oplossing voor kunnen maken lijkt me?

Is dit ook zo?

 

Het zou me wel bevallen haha.

 

Alvast bedankt

Als je router en wifi accespoints van 1 en hetzelfde merk hebt, zal die fabrikant waarschijnlijk wel wat extra’s in zowel de router als wifi accespoints inbouwen, zodat in de router bekend is of een apparaat via en wifiverbinding in het netwerkt hangt.

Maar de apparaten waar jij het over hebt zijn alle van verschillende fabrikanten. Die hebben meestal allen hun eigen belangen en methodes. Ze verkopen jouw liefst het liefst hun eigen spullen.

Men kan beter zich beperken tot info in de router die wel generiek vast te stellen is, en nutteloze info die toch nooit volledig is of een incorrect beeld geeft, weglaten. Dus geen indeling in draadloos en bedraad, maar alleen een lijst van apparaten.


Ha Julian, dat kan ik me wel voorstellen inderdaad! Ik ga je verzoek intern doorgeven, maar ik kan niet beloven dat het ook daadwerkelijk veranderd gaat worden. Bedankt voor je signaal!


Na mijn denken zou kpn hun developers hier vast een oplossing voor kunnen maken lijkt me?

Is dit ook zo?

Nee, dat zal niet gaan immers apparaten, die via een wifi accesspoint (zoals de "super"WiFi) aangesloten zijn, komen via een bekabeld aangesloten apparaat op de Experia Box danwel FRITZ!Box binnen en worden derhalve zelf ook als een bekabeld aangesloten apparaat gezien.