Skip to main content

Op 5 november werd mijn KPN Modem Box 12 naar de laatste firmware geupdated.

Sindsdien heb ik problemen met FTP en bepaalde webpagina’s, in mijn geval de website van onze vereniging, die ik opeens niet meer kan bereiken van thuis uit. Het FTP probleem kon ik oplossen door de firewall in de mode LAAG te zetten.

Zie ook dit artikel.

https://community.kpn.com/kennisbank-modems-145/modems-met-kpn-software-firewall-instellingen-614868#Beveiligingsniveau+Aangepast 

Ik gebruik een Mac met Seqoia en zowel Safara, Firefox als Chrome geven een foutmelding op de volgende website van onze vereniging van zendamateurs:

https://www.hamnus.nl

Als ik echter via een VPN op de Mac verbinding maak, waarbij de VPN een nederlands ip adres krijgt, dan is de pagina wel zichtbaar. Ook vpn via andere landen tonen de website. Odido klanten kunnen de site ook gewoon zien in Nederland

Ook op mijn Windows 10 machine met Firefox en Chrome, heb ik het zelfde probleem. Zonder vpn foutmelding, met vpn gewoon zichtbaar.

Idem op mijn telefoon met KPN netwerk.

De melding is op zich duidelijk maar waarom kan ik de pagiona wel bereiken via vpn en niet via het modem van de KPN. Met name na de update van vorige week.

Erik

Onderstaand chrome zonder vpn

@Videobuff

Dit lijkt mij eerder een probleem op de server. Dit is een duidelijke foutmelding van de webserver zelf.

Als ik een gok mag wagen, kloppen de rechten niet op jouw DocumentRoot waar jouw website in staat.

Ik vermoed dat de andere verbindingen de website in de cache hebben staan, of de IPv6 configuratie is niet goed in de DNS ingevuld, waardoor die op een andere, en verkeerd geconfigureerde server, uitkomt. 

Ik denk dat het met ipv6 te maken heeft. De site is denk ik niet goed geconfigureerd voor ipv6.

Dat het een IPv6-issue is kan ik be-amen:

IPv4: server2.tpolboske.nl [149.210.176.152]
IPv6: server2.tpolboske.nl [2a01:7c8:aab5:164::1]

Is het jouw server die je beheert? Check dan eens bij TransIP welke IPv4 en IPv6 adressen je hebt. Het lijkt er sterk op dat je de verkeerde in je DNS bij AAAA (ipv6) hebt ingevuld. En dan is het nog een kwestie van de fout oplossen, als dat nog speelt. 

Reageer