Skip to main content
Beantwoord

FTU geplaatst, maar hoe nu verder met glasvezel bij KPN?

• February 2, 2026
  • 10 reacties
  • 121 keer bekeken

maulem
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Vorige week 28-1-2026 zijn monteurs van Glaspoort hier geweest, de FTU hangt er. Volgens de monteurs van Glaspoort konden we binnenkort een monteur van KPN verwachten voor de NT. Ze zullen zich vergist hebben, ik ben al jaren klant bij KPN, en heb ten tijde van ADSL een doe-het-zelf pakket gehad. Nu lees ik in Mijn bestellingen van KPN dat je eerst een glasvezel abonnement dient af te sluiten.

Als ik dat probeer, ik ga naar Bekijk je verlengaanbod, en ik heb precies aangegeven wat ik wil bestellen, kan ik niet verder klikken op Doorgaan naar winkelmand, dat werkt niet. Bovenaan de webpagina staat: uw verlengaanbod staat klaar vanaf 24-4-2027. Dat duurt me toch een beetje te lang. Ik vind het zeer onduidelijk allemaal van KPN. Wat gaat er nou gebeuren?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@maulem inderdaad, ik weet alleen niet of je bij Glaspoort of bij KPN moet zijn in jouw geval, maar bij KPN kun je via 0800 0402 terecht of via de MijnKPN app kun je ook je vragen kwijt.

10 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 2, 2026

Beste ​@maulem je hebt niks met verlengen en zo te maken.

Het enigste wat je aan Glaspoort c.q. KPN moet vragen, als je nu nog op koper zit, een migratie van koper naar glas, dan wordt e.e.a. in werking gezet en aangepast of d.m.v. een DHZ-pakket of d.m.v. een monteur.

maulem
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 2, 2026

Beste ​@maulem je hebt niks met verlengen en zo te maken.

Het enigste wat je aan Glaspoort c.q. KPN moet vragen, als je nu nog op koper zit, een migratie van koper naar glas, dan wordt e.e.a. in werking gezet en aangepast of d.m.v. een DHZ-pakket of d.m.v. een monteur.

Dank voor je reactie.

Kan ik dat het beste vragen door te bellen met de klantenservice?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 2, 2026

Beste ​@maulem inderdaad, ik weet alleen niet of je bij Glaspoort of bij KPN moet zijn in jouw geval, maar bij KPN kun je via 0800 0402 terecht of via de MijnKPN app kun je ook je vragen kwijt.

maulem
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 2, 2026

Ik heb KPN Klantenservice gebeld. Ik heb verteld dat de FTU is geplaatst, en gevraagd waarom ik geen glasvezel bestelling kon plaatsen via de website. Omdat het zo kort geleden is dat de FTU is geplaatst, zou het gegeven nog niet verwerkt zijn in hun systeem. Mij is verzocht om over een week terug te bellen, dan konden zij mij meer vertellen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 2, 2026

Beste ​@maulem , ok, laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@maulem, welkom op onze community! Je hebt al contact gehad lees ik en je vraag is ook al beantwoord. Zodra wij (KPN) bericht hebben van de netwerkbeheerder dat de lijn klaar is kunnen we je aansluiting omzetten. Daar zul je tzt ook bericht over krijgen, soms gaat er helaas even overheen. Vooral als er buitenshuis nog iets moet gebeuren.
Op onze kennisbank kun je hierover meer informatie vinden!

maulem
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 2, 2026

Hoi ​@maulem, welkom op onze community! Je hebt al contact gehad lees ik en je vraag is ook al beantwoord. Zodra wij (KPN) bericht hebben van de netwerkbeheerder dat de lijn klaar is kunnen we je aansluiting omzetten. Daar zul je tzt ook bericht over krijgen, soms gaat er helaas even overheen. Vooral als er buitenshuis nog iets moet gebeuren.
Op onze kennisbank kun je hierover meer informatie vinden!

Bedankt voor je reactie.

Mij is niet duidelijk wat je bedoelt met 'de lijn’? Is de lijn dan al klaar terwijl de NT nog niet is aangebracht? Krijg ik dan een doe-het-zelf pakket? En wanneer moet ik het glasvezelabonnement van mijn keuze afsluiten?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

De glasvezelkabel bedoel ik, soms moet er nog iets in een wijkcentrale of ergens gebeuren voordat er signaal op kan. Zodra dat allemaal gereed is krijg je nog bericht. Als er al automatisch iets omgezet wordt krijg je inderdaad een doe-het-zelf pakket, bij het omzetten naar glasvezel wordt je abonnement niet standaard aangepast. Mocht je het toch graag aan willen passen kun je dat zelf via je MijnKPN of onze klantenservice doen. Je kunt daar dan een belafspraak voor maken.

maulem
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 3, 2026

Vandaag heb ik inderdaad een mailtje ontvangen van KPN met daarin een link om het gratis doe-het-zelf pakket te bestellen. Dus dan neem ik aan dat er al een standaard abonnement aan gekoppeld is?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dit is gekoppeld aan jouw huidige abonnement inderdaad