Skip to main content
Vraag

FTU hangt, maar NT ontbreekt in installatiepakket

• October 17, 2025
  • 5 reacties
  • 115 keer bekeken

Ha, 3 weken geleden is glasvezel aangesloten in mijn woning. Zie 1e foto. 

Nu krijg ik dit pakket binnen om het internet en de modem aan te sluiten. Maar ik heb niet eens kastje wat ik er overheen kan schuiven zoals het voorbeeld in het instructiefilmpje. 

Mis ik gewoon apparatuur of moet ik het op een andere manier aansluiten?

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 17, 2025

Beste ​@Gebruiker100 zo te zien op de 2e foto heb je spullen binnengekregen voor een koperaansluiting.

Even met KPN klantenservice contact opnemen dat je een gratis installatie-monteur nodig hebt.

Het kan best zijn dat er nog geen actieve glasvezelverbinding bestaat in jouw straat en dat koper nog actief is, dan kun je met de meegeleverde spullen daar je modem op aansluiten.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • October 17, 2025

Je hebt inderdaad een pairbonding setje binnen gehad, dit is zoals ​@JanD aangeeft voor koper.
Waarschijnlijk is je aansluiting nog niet in de centrale aangesloten of actief gemeld.

Je kan het beste contact opnemen met de klantenservice voor de status en eventueel het inplannen van een monteur.

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • October 17, 2025

En niet zomaar een koper installatiepakket, maar een installatie pakket voor een pairbonding lijn. De snelheid zou hier zeer waarschijnlijk ook erg netjes mee zijn, maar ik snap wel dat je op glas wilt zitten indien dit beschikbaar is.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 18, 2025

Wat meldt www.kpn.com/glasvezel, als je een adres check doet? Na het aansluiten (als dit collectief in de wijk gebeurt), kan het nog een aantal maanden duren voordat het glasvezelnetwerk draait. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Gebruiker100 welkom op de KPN Community, zoals je merkt denkt iedereen graag even met je mee, dank daarvoor iedereen! Ik vermoed inderdaad ook dat er is geconstateerd dat de glasvezelverbinding nog niet gereed is gemeld waardoor er eerst via de koperverbinding aangesloten moet worden.

Heb je inmiddels al contact gehad met de klantenservice? Ik denk ook dat een installatiemonteur dan de kortste klap geeft.