Skip to main content
Beantwoord

FTU is geplaatst, hoe stap ik nu over van dsl naar glasvezel?

• July 22, 2026
  • 5 reacties
  • 132 keer bekeken

Er is gisteren een FTU geplaatst thuis. Dit is netjes gebeurt.

Dus, glasvezel is fysiek aangesloten.

Ik heb op dit moment een KPN abonnement met DSL en KPN Box 12. Wat moet er nu gebeuren om van DSL naar KPN glasvezel over te gaan met behoud van huidig KPN abonnement.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Paulie2015, goed dat je deze vraag hier stelt. 
Het makkelijkste in dit geval is om contact met ons op te nemen, dan kunnen we precies zien hoe ver de overgang naar glasvezel is en of je al gelijk over kunt. Het kan namelijk zijn dat de wijk niet in zijn geheel over is gezet. 

Je doet dit als volgt: plan een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. We zijn ook bereikbaar via X of Facebook.

Mocht je ervoor kiezen om dit niet te doen, dan nemen we vanzelf contact met je op. Dit kan echter nog even duren. 

5 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 22, 2026

Vooral wachten!! Als de andere kant van de kabel ook klaar is wordt de verbinding gereed gemeld. Je wordt dan automatisch omgezet. Dit kan echt nog lang duren!! Je kunt natuurlijk bellen met de klantenservice 0800-0402 of je al overgezet kan worden. 

• Auteur
  • Topper
  • July 23, 2026

Hi Joep,

Bedankt voor je antwoord. Inmiddels zie ik dat de aansluiting is gerealiseerd met melding: “Hoera! Je krijgt KPN SuperFiber.”. Dus, even afwachten wat er daarna komt. Tenzij ik zelf iets moet omzetten.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 24, 2026

Hi ​@Paulie2015, goed dat je deze vraag hier stelt. 
Het makkelijkste in dit geval is om contact met ons op te nemen, dan kunnen we precies zien hoe ver de overgang naar glasvezel is en of je al gelijk over kunt. Het kan namelijk zijn dat de wijk niet in zijn geheel over is gezet. 

Je doet dit als volgt: plan een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. We zijn ook bereikbaar via X of Facebook.

Mocht je ervoor kiezen om dit niet te doen, dan nemen we vanzelf contact met je op. Dit kan echter nog even duren. 

• Auteur
  • Topper
  • July 25, 2026

Hi ​@Alex van KPN, bedankt voor je reactie.

Net contact gehad met een van de KPN medewerkers. Netjes geholpen en verwacht volgende week het aansluitpakket om naar KPN SuperFiber over te stappen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Fijn om te lezen Paulie, dankjewel voor de terugkoppeling hier en laat vooral weten hoe het bevalt als het eenmaal aangesloten is.