Skip to main content
Beantwoord

FTU KPN is anders dan aansluitpunt T-Mobile / Odido

• March 27, 2026
  • 9 reacties
  • 107 keer bekeken

Hi,

1 april (geen grap) stap ik over van Odido Glasvezel naar KPN Glasvezel. Het instalatiepakketje kwam vandaag binnen en ik begrijp niet helemaal hoe ik het moet aansluiten. 

De huidige situatie:

Hoe moet ik dit aansluiten? Of gaat de monteur, die op 1 april langs komt, dit allemaal vervangen?

Bedankt alvast!

Beste antwoord door Maikel Drost

De glasvezel kabel is het zelfde voorzichtig de groene stekker uit de huawei halen en deze in de zwarte kpn module drukken. 

9 reacties

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Wat heb je allemaal gekregen van kpn. De huawei mag eraf deze gebruikt alleen odido en zal niet werken met kpn 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 27, 2026

Wat heb je allemaal gekregen van kpn. De huawei mag eraf deze gebruikt alleen odido en zal niet werken met kpn 

De Genexis GMC-TK01 (links) en een adapter kit, Attema SmartXS TK-01 to AT-01 (rechts):

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Heel simpel de huawei verwijderen. De groene glasvezel stekker druk je aan de achterkant in de groene connector. Letop zwarte dopje verwijderen

het zwarte beugeltje schroef je op de muur daarna kan je deze zwart glasvezel module eroverheen drukken. Sluit vervolgens de stroom en de rode utp kabel aan. Rode utp kabel in het modem ook deze op stroom zetten. En wachten tot alle lampjes groen branden 💪

succes je kan het 😀

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 27, 2026

Kan ik dan de oorspronkelijke glasvezel gebruiken, die nu in de Huawei gaat?

Of moet ik perse de nieuwe die in het doosje kwam gebruiken?

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • Antwoord
  • March 27, 2026

De glasvezel kabel is het zelfde voorzichtig de groene stekker uit de huawei halen en deze in de zwarte kpn module drukken. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 27, 2026

Even een test uitgevoerd, lijkt goed te gaan. Groene “Connection” led knippert maar denk dat dat nog normaal is gezien de verbinding pas 1 april geactiveerd moet worden (?).

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Knipperen is dat deze nog niet geactiveerd is alles moet constant branden. Dan is het signaal goed en kan je gebruik maken van Kpn 💪

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 27, 2026

Bedankt Maikel, gaat wel goed komen!

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Geen probleem we helpen graag. Laat je weten of het gelukt is 1 April 😀