Skip to main content

Ik heb het installatiepakket van KPN ontvangen. 

In het pakket zit een glasvezelkastje dat ik over de FTU moet schuiven.

Dat lukt niet. Het ‘tuutje’ aan de achter- / binnenkant van het glasvezelkastje gaat niet naar binnen de FTU in.. Ik heb het zwarte dekseltje verwijderd.  Over het dekseltje onder aan de FTU zat een sticker met een V teken, waarschijnlijk getest en goed bevonden. Dat stickertje heb ik verwijderd. Het dekseltje waar dat tuutje doorheen moet zit vast. Hoe los ik dat op? 

 

Dan even een monteur laten komen @michelmarja 


probleem opgelost. Onder aan de FTU zit een blauw klepje. Dat moet open staan. En niet dicht zoals duidelijk door KPN vermeld op hun installatie instructie. Dat is dus een totaal verkeerde instructie van KPN. Fysiek is het glasvezelkastje nu aangesloten. Morgen heb ik tijd om de kabels te installeren en te kijken of het inderdaad allemaal ook werkt.


probleem opgelost. Onder aan de FTU zit een blauw klepje. Dat moet open staan. En niet dicht zoals duidelijk door KPN vermeld op hun installatie instructie. Dat is dus een totaal verkeerde instructie van KPN. Fysiek is het glasvezelkastje nu aangesloten. Morgen heb ik tijd om de kabels te installeren en te kijken of het inderdaad allemaal ook werkt.

Is niet echt fout; dat blauwe klepje hoort uit zichzelf open te gaan als de ONT er op geschoven wordt. Maar gezien de klachten hierop het forum gebeurt dat soms niet.