Skip to main content

Kan kpn mijn ftu uit 2014 vervangen voor een nieuwer model zodat ik xgs-pon heb in plaats van aon, ik heb al met kpn netwerk gebeld en die zeggen dat het enige wat vervangen hoeft te worden de FTU is. ik had ook met kpn provider gebeld die zouden een glasvezelupgrade hebben aangevraagd maar heb geen bevestiging gekregen daarvan. later werd ineens gezegd dat het niet kon terwijl iedereen ervoor zei dat het wel kon. zo moeilijk kan het toch niet zijn.

 

is het nou wel of niet mogelijk, dat een kpn montuer mijn FTU vervangt zodat ik ook xgs-pon heb?

kan het misschien zijn dat er ergens in mijn thuisnetwerk een kabel breuk zit, bij de glasvezel ofzo


kan het misschien zijn dat er ergens in mijn thuisnetwerk een kabel breuk zit, bij de glasvezel ofzo

Niet in de glasvezel maar als er één data-ader van een netwerkkabel geen contact maakt dan walt de snelheid terug van 1Gbps (940Mbps) naar 100 (94) Mbps.

Welke Experia/KPN Box heb je nu in gebruik?

Kan je daarop de linkspeed van de WANpoort aflezen?


kan het misschien zijn dat er ergens in mijn thuisnetwerk een kabel breuk zit, bij de glasvezel ofzo

Niet in de glasvezel maar als er één data-ader van een netwerkkabel geen contact maakt dan walt de snelheid terug van 1Gbps (940Mbps) naar 100 (94) Mbps.

Welke Experia/KPN Box heb je nu in gebruik?

Kan je daarop de linkspeed van de WANpoort aflezen?

ik heb de box 12 ik ben na 18 uur thuis dan kijk ik wat de wan speed is.

 

maar hoe kan het dan ook zo zijn als ik direct aan de box zit dat het zo traag is


kan het misschien zijn dat er ergens in mijn thuisnetwerk een kabel breuk zit, bij de glasvezel ofzo

Niet in de glasvezel maar als er één data-ader van een netwerkkabel geen contact maakt dan walt de snelheid terug van 1Gbps (940Mbps) naar 100 (94) Mbps.

Welke Experia/KPN Box heb je nu in gebruik?

Kan je daarop de linkspeed van de WANpoort aflezen?

Dit is wat er nu wordt aangegeven, maar ik heb er nu op dit moment geen last van. het is vaak random dat ik er last van heb

 


Kijk dan eens hier als je wel problemen ervaart.

Ik ben benieuwd wat er dan staat.


Kijk dan eens hier als je wel problemen ervaart.

Ik ben benieuwd wat er dan staat.

zal ik doen bedankt voor de info


Hoi @N_murkens. ik heb even meegekeken. Op jouw postcode is geen XGS Pon beschikbaar. 4GB snelheid is dus niet mogelijk 1GB is de maximale snelheid die je kan bestellen. 

Verder zie ik dat er volgende week een monteur komt om te kijken naar de verbinding. Horen graag weer van je als de monteur is geweest. Hopelijk is dan het probleem opgelost.Â