Skip to main content
Goedemiddag,



Al enkele jaren hebben wij een VDSL2 50/10 verbinding rechtstreeks aan de wijkcentrale hangen, die perfect werkt. Nooit geen gezeik mee. Sneller is op dit moment helaas niet mogelijk.



Toch heb ik een vraag aan de hand van het volgende bericht: https://www.kpn-wholesale.com/over-kpn-wholesale/over-kpn-wholesale/laatste-nieuws/introductie-dsl-stabilisatietechniek-g.inp-voor-bonded-dsl-.htm



In dit artikel wordt genoemd dat KPN sinds enkele jaren G.INP inzet op een VDSL2 verbindingen. Ik ben tot nu toe 1 aansluiting tegen gekomen (die van de buren) die daadwerkelijk G.INP actief heeft. Onze lijn werkt nog op FEC / Interleaving. Het verschil tussen beide lijnen qua latency is "fors". (gemiddeld 12ms). Waar de buren rond de 10ms zitten, zit ik rond de 25ms.



Vraag is eigenlijk simpel: Kan op onze lijn ook G.INP ingeschakeld worden? Of dient de DSLAM in de centrale hiervoor te worden ge-update/vervangen te worden?



Ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn. Een lagere latency is altijd welkom.



Modem is een V10.







Bovenstaande afbeelding is een oude, zal de huidige situatie vanavond bijwerken.
Ha @jjmvdt, welkom terug! We gaan alle bestaande VDSL verbindingen gefaseerd overzetten naar G.INP vanaf 1 april. Wanneer wie aan de beurt is, is niet duidelijk. Daar kan ik dus niets over zeggen.
Oke, dus het gaat wel gebeuren, dat is in ieder geval wel fijn. :)



Kom ik meteen met vraag 2: Weten jullie ook deze aansluitingen van IPv6 voorzien gaan worden? Ook nu geldt weer; de buren hebben dit al wel, maar de aansluitingen die al jaren geleden opgeleverd zijn, hebben dit (opzich logisch) niet.
Ook dat doen we gefaseerd! Dus daar geldt ook dat je nog even af moet wachten 😉.
Sinds vannacht (18-04-19) is G.INP op mijn bonding lijn ingeschakeld. Moest wel mijn modem herstarten. Ping is teruggegaan van 38 naar 8 ms. Max. download speed is ruim 2 Mbit/s hoger.

Erg blij mee!! -eggie-




Hallo @meppelinke ,

hoe maak je van die mooie schema's?
Jan-D, is niet moeilijk. Log in in je modem, kies de gewenst info en zet dit op je scherm. Kies 'print screen' en werk het plaatje bij (b.v. middels uitsnijden) en koppel het aan je bericht.

HG. -eggie-
Sinds vannacht (18-04-19) is G.INP op mijn bonding lijn ingeschakeld. Moest wel mijn modem herstarten. Ping is teruggegaan van 38 naar 8 ms. Max. download speed is ruim 2 Mbit/s hoger.

Erg blij mee!! -eggie-





Hier is deze maand al twee keer onderhoud uitgevoerd (heb twee keer een mail gehad met onderhoudswerkzaamheden), maar helaas is hier nog geen G.INP te bekennen.



Even afwachten nog.



Wel een flinke verbetering in jouw geval!. netjes.