Skip to main content
Vraag

Gaat de registratie van mijn ONT wel goed?

  • June 8, 2026
  • 4 reacties
  • 98 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+4

Donderdag gebeld en kon aan de medewerkster merken dat ik weer iets vreemds wilde (veel stiltes in het gesprek…...): de registratie van de kpn ont. Ik had natuurlijk het PON-SN bij de hand. Er zou een ticket gemaakt worden. Nou vooruit dan maar. Dat zou dus weer twee werkdagen duren :-( We zijn vandaag dus al vier werkdagen verder.

Het argument van ik niet de enige ben gaat die vlieger niet op, want ik heb het meegemaakt dat dit meteen geregeld werd met het bellen naar de helpdesk…...

Waarom dit nu al vier dagen moet duren wat in een halve minuut geregeld kan worden is voor mij onbegrijpelijk. MijnĀ ā€œfavorieteā€ moderator al geschreven maar daar hoor je nu ook niets meer van :-( Zou ze het druk hebben met het verslag schrijven van de bijeenkomst van het communicatie museum Houweling in Rotterdam?

4 reacties

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • June 9, 2026

MijnĀ ā€œfavorieteā€ moderator al geschreven maar daar hoor je nu ook niets meer van :-(

Beste ​@gensnetĀ ongevraagd privĆ©berichten sturen naar moderators wordt ook niet op gereageerd.

Ā 


AriƫnC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 9, 2026

Je moet een moderator ook niet echt zien als een eigen accountmanager. šŸ˜‰

Grote kans dat je privébericht later beantwoord wordt, en misschien zelfs niet met jouw verwachte antwoord. 


Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Helper
  • June 9, 2026

JanD schrijft: Beste ​@gensnetĀ ongevraagd privĆ©berichten sturen naar moderators wordt ook niet op gereageerd.

DĆ t klopt wanneer zo'n moderator je niet ā€œkent". Maar desbetreffende moderator ā€œkentā€ mij nu persoonlijk :-)

AriënC schrijft:  Je moet een moderator ook niet echt zien als een eigen accountmanager.

DĆ t doe ik ook niet maar wanneer je niet met de helpdesk geholpen wordt (en dat is mij nu vaak overkomen) moet je je toevlucht zoeken via dit forum.

Het is inmiddels geregeld en dat was in een paar minuten klaar! Ik heb het meegemaakt dat dit tijdens het bellen meteen geregeld werd. Maar dat was dus niet de verdienste van de helpdesk van de kpn die het schijnbaar nog erg moeilijk vindt om hun eigen ont te registeren. Ze moeten dat schijnbaar nog uitzoeken hoe dat gaat terwijl ze bij iedere nieuwe klant dit probleemloos doen………

Oh ja het lang verwachtte ā€œverslagā€ van het bezoek aan het communicatie museum is er nu ook ā€œalā€ ;-)

Heb een leuke herinnering aan die dag.


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hey ​@gensnet, fijn dat je een topic hebt aangemaakt. Ik had aangegeven tijdens het uitje dat het handig zou zijn als je dat deed bij je volgende NT wijziging. Zodat we intern kunnen doorzetten dat dit soort dingen niet (lekker) gaan met de servicetool zelf. Dus dat kan ik nu doen. Daarvoor heb ik nog wel een paar vragen over de vorige keren dat jij je ONT gewisseld hebt. Ik begrijp dat dit nu de derde of vierde keer is dat je de ONT wijzigt?Ā 

De eerste keer was een wijziging van de KPN ONT naar een eigen, en dat is via de servicetool goed gegaan, toch?Ā 

De wijzigingen daarna, dan lukte het via de servicetool niet. Wat voor melding(en) krijg je dan in de tool? Kun je ook beschrijven welk proces van wijzigen je volgt? Doe je eerst de ONT wijzigen en dan de servicetool proberen? Of doe je eerst de servicetool om (te proberen) de wijziging door te geven?

Ā 

Het is inmiddels geregeld en dat was in een paar minuten klaar! Ik heb het meegemaakt dat dit tijdens het bellen meteen geregeld werd. Maar dat was dus niet de verdienste van de helpdesk van de kpn die het schijnbaar nog erg moeilijk vindt om hun eigen ont te registeren. Ze moeten dat schijnbaar nog uitzoeken hoe dat gaat terwijl ze bij iedere nieuwe klant dit probleemloos doen………

Bij een nieuwe klant gaat het om het ONT dat al van ons is. Het activeren daarvan gaat automatisch. Als jij een anderĀ ONT wilt dan is het wijzigenĀ van het modem serienummer in onze administratieĀ een stukje handwerk. De gewone klantenservice heeft geen toegang tot die systemen om dat te doen. Dat wordt door een back office gedaan. Via de servicetool wordt er normaliter een automatisch ticket aangemaakt voor hen, en dan wordt het binnen 2 werkdagen uitgevoerd. Als het niet lukt via de servicetool, dan moet er handmatig een ticket aangemaakt worden. Dat gaat naar dezelfde mensen, en heeft dus ook dezelfde 2 werkdagen doorlooptijd. Aangemaakte tickets worden in volgorde opgepakt.Ā En ze hebben meer dingen te doen dan alleen serienummers wijzigen :)Ā dus het kan inderdaad die hele 2 werkdagen duren. Soms ook korter, en soms ook langer mocht het druk zijn.Ā 

Ā 

AriënC schrijft:  Je moet een moderator ook niet echt zien als een eigen accountmanager.

DĆ t doe ik ook niet maar wanneer je niet met de helpdesk geholpen wordt (en dat is mij nu vaak overkomen) moet je je toevlucht zoeken via dit forum.

Het is goed dat je dan je toevlucht zoekt hier! Maar dan helpen we je via een topic. En niet via ongevraagde privéberichten. Juist omdat zaken dan ook van nut kunnen zijn voor andere meelezers.

Het kan zeker zijn dat er wel een goede reden is om een ongevraagd privĆ©bericht te sturen. Maar of en wanneer en wat voorĀ reactie je krijgt hangt af van de moderator in kwestie.Ā