Skip to main content

Hallo,

Na vele afgewezen aanvragen voor glasvezel (zucht) ben ik veroordeeld tot KPN Bonded pair + 4G voor het buitengebied (geen kabel aanwezig). Hiermee haal ik hooguit 70Mbs down terwijl ik (fors) betaal voor een 100Mbs abbo.

Nu Odido binnenkort met het product Klik & Klaar komt waarbij je glasvezel snelheden via 5G haalt zonder bandbreedte beperking vraag ik mij af of KPN nog met een (5G) antwoord komt of dat ik moet overstappen naar Odido 5G Klik & Klaar ?

De toon is lichtelijk gefrustreerd, sorry, komt doordat we aan de rand van de stad wonen en het schijnbaar makkelijker is om glasvezel in een afgelegen dorp te krijgen dan net buiten de centrale ring van een grote stad.

Om een misverstand uit de weg te ruimen @HoldenCaulfield , bij een xDSL(koper) aansluiting heb je geen gegarandeerde snelheid van 100MBit/s, maar een snelheid TOT 100Mbit/s in jouw geval.

Hoe verder van de centrale en de 4G mast hoe langzamer de snelheid. Ik vind 70Mbit/s voor een buitengebied een hele mooie snelheid. KPN streeft er naar met een aanvullende 4G-router een snelheid te kunnen behalen van ongeveer 50Mbit/s en jij haalt zelfs 70Mbit/s, prima toch.

Bij Odido is de 4G-snelheid ook TOT 30 of 100Mbit/s, dus ook geen gegarandeerde snelheid.

Wat Odido gaat doen met de 5G-snelheid voor thuis weten we pas in het najaar, we weten nu alleen dat ze van plan zijn er mee te komen.

Staat jouw 4G-router zo hoog mogelijk in huis en optimaal uitgericht naar de dichtstbijzijnde 4G-mast???

Gebruik je eventueel ook een buitenantenne voor een optimale ontvangst?

 


Gaan ze toch niet van tevoren vertellen. Dat vertellen ze pas als ze het daadwerkelijk beschikbaar hebben.


Bedankt voor de antwoorden!


Reageer