Skip to main content
Beantwoord

Gaat KPN glasvezel aanleggen in Stadskanaal?

• February 17, 2026
  • 2 reacties
  • 43 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Glasvezel aanleg gemeente Stadskanaal

Nu heb ik in nog geen week tijd een mannetje van Delta aan de deur gehad die mij proberen over te halen om over te stappen. Ik geef aan tevreden te zijn over mijn ADSL verbinding en dat KPN druk is met de voorbereidingen om bij ons ook glas aan te leggen. Delta suggereert dat dat niet gaat gebeuren want de gemeente werkt niet mee, ze willen de straat niet nog eens los hebben.

Mijn vraag is hoe zit dit nu?? gaat KPN in 2030 meeliften op Delta netwerk?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Jankassan, zoals Ik_Combineer al zegt maken wij geen gebruik van het netwerk van Delta. Maar waar we wel mee samenwerken is GlasDraad: Glasvezelplanning in Stadskanaal. Je kunt hier een postcode check doen om te kijken wat de planning voor jouw adres is.

Wat die persoon van Delta vertelde lijkt inderdaad een verkooppraatje te zijn, niet de realiteit.

2 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 17, 2026

KPN gaat niet mee in het delta glasvezel en legt gewoon zijn eigen glas aan. Eventuele obstructies zijn verkooppraatjes van Delta zodat je overstapt.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 19, 2026

Hoi ​@Jankassan, zoals Ik_Combineer al zegt maken wij geen gebruik van het netwerk van Delta. Maar waar we wel mee samenwerken is GlasDraad: Glasvezelplanning in Stadskanaal. Je kunt hier een postcode check doen om te kijken wat de planning voor jouw adres is.

Wat die persoon van Delta vertelde lijkt inderdaad een verkooppraatje te zijn, niet de realiteit.