Skip to main content
Beantwoord

Gaat KPN ODF glasvezel gebruiken?

• September 17, 2021
  • 9 reacties
  • 2298 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

ODF gaat in onze wijk (Utrecht) glasvezel aanleggen. Ze zeggen dat KPN hier ook gebruik van KAN maken. T Mobile gaat het  wel gebruiken. Maar ik lees dat bv in Zoetermeer KPN en ODF aparte glasvezelnetwerken aanleggen. 
Als dat bij ons ook gebeurt dan kan ik ook op KPN wachten, als dat tenminste snel gebeurt. Anders zou i moeten overstappen op T Mobile.   
Hoe zit dat!!!

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi Mart, excuus voor de late reactie. 

ODF staat in dit geval voor Open Dutch Fiber.

En die werken samen met T-Mobile, de kans dat KPN daar over gaat leveren is heeeel klein.

Dit klopt inderdaad, voor nu zijn er geen plannen om dit te doen. Mochten we wel op jouw adres gaan leveren, wees dan verzekerd dat je dat van ons hoort. :relaxed:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 17, 2021

Kijk op kpnnetwerk.nl voor info over de aanleg van glasvezel.  Hier ben je bij de provide KPN.  Die hebben niets met de aanleg van glasvezel te maken. 

• September 17, 2021

Hallo @MartdM , hieronder een lijst van providers, ODF als provider heb ik nog nooit van gehoord:

https://www.kpnnetwerk.nl/providers/

wjb
Wijsgeer
  • September 17, 2021

• KPN Monteur
  • September 17, 2021

Een ODF zit in een Point of Presence in andere woorden een glasvezel gebouw of kast.
Van DSLAM naar PPL naar ODF naar de NT bij u thuis.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

• September 17, 2021

En die werken samen met T-Mobile, de kans dat KPN daar over gaat leveren is heeeel klein.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 17, 2021

Ja klopt, ik bedoel de kabelaanlegger Open Dutch Fiber en ik weet dat dat geen provider is en ook dat ze samenwerken met provider T - Mobile. Al die veel eerder hier met glasvezel zijn dan KPN dan loont het mogelijk de moeite om over te stappen...

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 3, 2021

Hi Mart, excuus voor de late reactie. 

Dit klopt inderdaad, voor nu zijn er geen plannen om dit te doen. Mochten we wel op jouw adres gaan leveren, wees dan verzekerd dat je dat van ons hoort. :relaxed:

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 3, 2021

OK, duidelijk. Dank voor de reactie