Skip to main content

Goede morgen, ik heb net ook gelezen dat koper op termijn gaat stoppen.

Maar nu komt er hier in het dorp een glasvezel netwerk van glasvezel buitenaf en daar valt kpn niet onder ,het zijn allemaal aanbieders die dus met hun eigen netwerk werken en ook geen kpn abbonement verkopen.

 Moet ik me zorgen gaan maken want als kpn stopt met koper dan Moet ik 1950 euro betalen om bij glasvezel buitenaf een aansluiting te krijgen!

Is er iemand van kpn die weet of er nog kpn glasvezel komt in Tungelroy 6005

Groetjes van Hans 

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag, afgesplitst van topic

Je hoeft je geen zorgen te maken. KPN gaat over drie jaar de koper aansluiting uitschakelen op die plaatsen waar zij ook via glasvezel kunnen leveren. Daar vallen aansluitingen van Glasvezel Buitenaf dus duidelijk niet onder.

Of KPN Netwerk NL ergens glasvezel gaat aanleggen kun je in de gaten houden op hun website: www.kpnnetwerk.nl

Daar kan je ook inschrijven voor de nieuwsbrief en dan ben je de eerste bewoner die het weet tegen die tijd. 


Maar nu komt er hier in het dorp een glasvezel netwerk van glasvezel buitenaf en daar valt kpn niet onder ,het zijn allemaal aanbieders die dus met hun eigen netwerk werken en ook geen kpn abbonement verkopen.

 Moet ik me zorgen gaan maken want als kpn stopt met koper dan Moet ik 1950 euro betalen om bij glasvezel buitenaf een aansluiting te krijgen!

1950 euro betalen, ook als je nu meteen aan laat sluiten? Of is dat alleen als je later nog een aansluiting wil?


Maar nu komt er hier in het dorp een glasvezel netwerk van glasvezel buitenaf en daar valt kpn niet onder ,het zijn allemaal aanbieders die dus met hun eigen netwerk werken en ook geen kpn abbonement verkopen.

 Moet ik me zorgen gaan maken want als kpn stopt met koper dan Moet ik 1950 euro betalen om bij glasvezel buitenaf een aansluiting te krijgen!

1950 euro betalen, ook als je nu meteen aan laat sluiten? Of is dat alleen als je later nog een aansluiting wil?

Bij ons glasvezelbuitenaf: Als je een aansluiting neemt, dus bij een provider een abo aangaat, inderdaad 1900 betalen (of altijd 15 euro naast/extra bovenop provider abogelden).

Later, dus na de algemene oplevering los/apart laten aansluiten, betaal je ook dergelijke bedragen, plus nog een veelvoud daarvan voor de aparte aanleg (speciaal voor jouw woning).


Kijk het probleem is dus dat ik niet bij kpn weg wil omdat deze een top service geeft en als er een storing is is het zo opgelost, daarbij komt ook nog dat ik 2 abonnementen heb mobiel dus dan moet ik bij kpn weer 10 euro per maand meer gaan betalen dus duurder.

En dan heb ik gelezen dat er een vastrecht  per maand bovenop het abbonement van de aanbieders komt .

Nu zeggen ze hier overal dan pak je toch 1 jaar bijv caiway erbij om te proberen maar dan betaal je dus ongeveer 750 euro extra 1e jaar.

En daarbij komt dat ik hier sinds de upgrade van adsl 60mbits download snelheid haal en dat is ruim voldoende.

Ik ben een klein beetje op de hoogte hoe het gaat met die cijfertjes en je moet er vanuit gaan dat als de server aan de andere kant van de lijn de kraan niet helemaal open zet jij ook niet meer binnen haalt.

Maar mijn grootste struikelblok is dat ik vastrecht moet betalen bovenop het abbonement! Bij glasvezel buitenaf. 

 

 


Ikzelf  vindt dat voor iedereen nu glasvezel komt. wij gebruiken AL zeker bijna 3jaar glasvezel zenders  een internet wij zijn daar zeer tevreden over. weinig storing bijna 0.en dan de glasvezel zenders super. bijna als IN HD 👍


Hey @hansPaul, welkom op het KPN forum. Terechte vraag stel je hier. Wordt het kopernetwerk van KPN uitgeschakeld wanneer een andere aanbieder glasvezel op jouw adres levert? Ward heeft het geruststellende antwoord. Nee

Begin 2023 worden op 2,4 miljoen adressen waar wij ons abonnement ook op een glasvezelaansluiting kunnen aanbieden, de koperverbinding uitgeschakeld. Voor alle huishoudens waarbij KPN een koperaansluiting levert waar daarnaast door een derde partij glasvezel wordt aangeboden blijven wij actief op het kopernetwerk. Dit netwerk zullen we blijven onderhouden en verbeteren :)

Goede tip van Ward, schrijf je in op de nieuwsbrief van KPN NetwerkNL zodat je op de hoogte gehouden wordt van het laatste nieuws in jouw regio.
Heb je nog vragen? Stel ze hier dan gerust. 


@hansPaul Vind het wel forse bedragen voor Glasvezel Buitenaf. Bij ons was het vorig jaar of 12 euro vastrecht per maand of eenmalig 1200 euro. 


Reageer