Skip to main content

Beste KPN’ers,

 

Momenteel zit ik bij Ziggo, maar ik heb een abonnement bij KPN afgesloten. Op 30 november zal de monteur mij aansluiten. Ik zal de nieuwe KPN box 12 ontvangen.

 

Ik wil ten behoeve van de Wifi drie acces points aanschaffen. Ik overweeg de TP-Link EAP245 (Ik wil overigens geen Superwifi aanschaffen). Voor de monteur komt zal ik in alle ruimtes Cat6 kabels trekken en monteren in WCD's en in een patchbox in de meterkast. Waarschijnlijk schaf ik netwerk switches aan met POE.

 

Ik heb niet veel ervaringen met netwerken en vroeg mij af of de EAP245 werkt icm de KPN box 12? Moet ik dan ook de wifi radio van de KPN box 12 uitschakelen of wordt het aangeraden om te doen?

 

Groeten,

Jack 

Hoi @jack1812, welkom op het forum! 
Ik heb hier zelf niet heel erg veel ervaring mee maar in dit topic wordt gesproken over de EAP245 icm de experiabox V10a dus vermoed dat dit wel moet werken.
Wel moet ik hier nog aan toevoegen dat als de experiabox zelf niet genoeg bereik heeft voor wifi in je huis je via de online wifimanager gratis twee experia wifi's kunt krijgen, deze zou je dan op je aangelegde kabels kunnen aansluiten.