Skip to main content

Al mn abonnementen contract vrij, ik sta op het punt te switchen naar een Vodafone/Ziggo oplossing want internet buitengebied is een ramp. KPN lijkt met oplossing te komen met een nieuw buitengebied oplossing. Wij blij want we zijn ouderwets en blijven liever bij KPN en ons hele huis is SMART gemaakt maar werkt niet met de basic internet. Ik leg uit wat ik wil, een goede wifi overal in huis het hele huis is SMART en aangezien de zendmasten ver weg staan behalve KPN  wil ik een apart gasten wifi zodat mijn gasten bereikbaar zijn maar ik wil niet dat ze aan mijn instellingen of apps van de woning kunnen komen. Hetzelfde geld wanneer ik thuiswerk met een collega samen, ik wil die collega niet op mijn huis netwerk hebben.  Ik krijg een Hussel aanbieding met Experia V10 en een 4G buitengebied modem. Alles werkt top, heel blij maar het gasten wifi werkt niet. Blijkt nu een bekend probleem te zijn. Er is 2 jaar geleden een update beloofd lees ik nu. Ik begrijp dat die update al wel op de Experiabox V10A zit. Ik begrijp van KPN  dat de update voorlopig niet komt vanwege beperkt aantal mensen. Waarom wordt deze box dan niet verstrekt voor die beperkte groep buitengebied mensen?  Is er een andere oplossing want ik moet nu mensen teleurstellen en kan hierdoor ook niet thuiswerken met een collega tenzij ik die toelaat in mijn prive omgeving. 

Hi @RobBvL,

Bij de V10 is het mogelijk om een gastnetwerk in te stellen, dat dit niet werkt komt me dus niet bekend voor. Lukt het je niet om een gastnetwerk in te stellen? Of is dat wel gelukt maar werkt dat netwerk niet goed? Hoor het graag!


@Maja_ topicstarter heeft wel gelijk. Bij mij werkt die combinatie ook niet. Zodra ik het 4g modem aansluit is het einde gastwifi. 


Ah, dus het instellen van het netwerk lukt, maar het werkt niet meer doordat het 4G modem roet in het eten blijkt te gooien :thinking:

Ik ga even wat dieper in deze materie duiken om te kijken wat ik hier over kan achterhalen en of er een oplossing voor handen is, I'll be back!


Inmiddels een stuk wijzer; is inderdaad een bekend probleem, waar ik zelf nog niet van op de hoogte was, dus excuus voor mij eerste bericht! Bij de volgende firmware versie van de V10 wordt dit probleem aangepakt, en we verwachten die over niet al te lange tijd!

De V10A is op dit moment niet geschikt voor internet buitengebied, vandaar dat we dit modem niet verstrekken aan klanten die hier gebruik van maken. Ook daar zijn we achter de schermen druk mee bezig :slight_smile:


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Bedankt Maja dit beantwoord mijn vraag.  Mijn zorg is alleen een opmerking van een medewerker dat deze  update al 2 jaar geleden beloofd  zou zijn op dit forum maar omdat er te weinig buitengebied mensen zijn deze een hele lage prioriteit heeft. Juist in het buitengebied ben je meer afhankelijk van je internet stabiliteit. Ik begrijp de zakelijke afweging van de prioriteitstelling maar hoop oprecht dat ik niet zo lang hief te wachten als alle anderen die dit al doen.


@Maja_ topicstarter heeft wel gelijk. Bij mij werkt die combinatie ook niet. Zodra ik het 4g modem aansluit is het einde gastwifi. 

Dank @Joep1965 voor het inspringen. Heel veel mensen bij KPN weten dit niet ben ik achtergekomen. De verkoper garandeerde mij nl dat het kon en het staat ook in de brochure van de Experiabox. Ik vond het fijn dat ik dan niet hoefde te switchen. Een gastennetwerk is voor ons nl erg belangrijk zoals uitgelegd. Mn buren hadden een keer storing op hun net en had ik even toegelaten op mijn netwerk. Heel lief totdat zij bij mij het geluid van mn Sonos aan gingen passen en met de verlichting in de tuin gingen spelen. 😳


 Heel lief totdat zij bij mij het geluid van mn Sonos aan gingen passen en met de verlichting in de tuin gingen spelen. 😳

Niet helemaal de bedoeling lijkt me:grimacing::sweat_smile:

Gelukkig kan ik je melden dat we hier wel al geruime tijd mee bezig zijn, echter blijken dit soort aanpassingen in de praktijk soms erg lastig uitvoerbaar. Ik heb vernomen dat de mogelijkheid bestaat dat de V10A sinds heel kort daadwerkelijk geschikt is voor buitengebied, en heb nagevraagd of dit nu echt gegarandeerd kan worden en of het mogelijk is om dan zo'n V10A bij jou bezorgd te krijgen. Ik kom bij je terug zodra ik hier een reactie op heb ontvangen!


Zou je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Ik heb de toezegging dat we jouw V10 om kunnen ruilen voor een V10A :grinning:


Mn buren hadden een keer storing op hun net en had ik even toegelaten op mijn netwerk. Heel lief totdat zij bij mij het geluid van mn Sonos aan gingen passen en met de verlichting in de tuin gingen spelen. 😳

Ja logisch, dat kan. Maar na afloop verander je dan toch het wachtwoord van je wifi? Dat zou je ook doen als je wel een gastennetwerk zou hebben. Anders blijven je buren er gebruik van maken, met als gevolg dat u zelf daar hinder van ondervind omdat hun dan een gedeelte van je bandbreedte opslokken. Bandbreedte waar je toch al weinig van hebt.


Hi @RobBvL, ik heb tot nu toe geen reactie van je ontvangen, als je graag een V10A wilt hebben in plaats van je huidige V10, zou je dat dan nog willen laten weten en je profiel aan willen vullen? Dan ga ik voor je aan de slag :relaxed:


@Maja_ sorry was even off-line. Super goed nieuws.Graag, bedankt.  Zeker nu in deze bar slechte tijd. Topper. Profiel is aangepast.  


Ik heb de logistieke afdeling hier gisteren om verzocht, maar tot op heden nog geen reactie ontvangen, kan me voorstellen dat het daar iets drukker is dan normaal in verband met Corona! Zodra ze de omruil in het systeem hebben gezet, hoor je daar zelf overigens ook een sms over te ontvangen :slight_smile:

 


Inmiddels heb ik bericht ontvangen dat de omruil in gang is gezet! Heb jij dan ook een sms ontvangen met informatie over de omruil?


Inmiddels heb ik bericht ontvangen dat de omruil in gang is gezet! Heb jij dan ook een sms ontvangen met informatie over de omruil?

Ik heb een SMS ontvangen, fantastisch Maja, erg blij mee. Er staat niets in over omruil maar neem aan dat ik daar een bericht over zal ontvangen. Ik hoef neem ik aan alleen het kastje los te maken want bekabeling zal hetzelfde zijn. 
Als ik niets hoor zal ik alles inleveren bij de KPN XL Barendrecht of afwachten op een brief?  Nogmaals dank voor deze service!!!!!

ik heb het volgende bericht ontvangen;

Beste klant, het KPN pakket (refnr xxxxxxx wordt zsm door PostNL op adres Xxxxxxxxxxxx in Xxxxxxxxxx bezorgd. Groet, 
KPN


Beste @Maja_ er is net een nieuwe experia box geleverd maar weer een Experia V10 en niet de V10A. Wil je hier alsjeblieft eens naar kijken. Enorm bedankt. 
Rob


Ai, daar zijn we dan niet echt wat mee opgeschoten :grimacing:

Ik heb dit gelijk doorgestuurd naar de logistieke afdeling, hopelijk komen ze snel met een verklaring én oplossing!


Ai, daar zijn we dan niet echt wat mee opgeschoten :grimacing:

Ik heb dit gelijk doorgestuurd naar de logistieke afdeling, hopelijk komen ze snel met een verklaring én oplossing!

Dank je wel @Maja_ , ach ja dingen kunnen gebeuren. Ik hoor je graag. 
Rob. 


Poging 2 is onderweg!


Poging 2 is onderweg!

Top. We houden  fingers crossed. 


Poging 2 is onderweg!

Top. We houden  fingers crossed. 

@Maja_  hij is binnen, de goede, plug & play en het werkt en ook het gasten wifi. Heel erg blij mee. 1000 x dank. Zal ik de oude, degene die ik gisteren heb ontvangen naar de KPN XL shop in Barendrecht brengen zodra die weer open is? 
 

enorm bedankt. 
 

Rob


:grinning: 🥳 jeuh! Heel goed nieuws! Graag gedaan :blush:

Je kunt de oude kosteloos retour sturen naar: 

KPN

Antwoordnummer 10119

2400 VB Alphen aan den Rijn


Is het gelukt om hem retour te sturen en verder alles nog steeds helemaal in orde? :slight_smile:


Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het nu helemaal in orde is! Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel. 


Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het nu helemaal in orde is! Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel. 

Hallo Maja,

ik kwam al zoekend hier terecht en heb hetzelfde probleem… althans, ik wil een gasten wifi aanmaken voor mijn robot stofzuiger :joy: , blijkbaar is dat een manier om deze te laten werken, werkt nl. alleen op het 2,4 GHz. Dus wil ik hem een gastenwifi toewijzen. Of er moet een betere manier zijn? We hebben de Experia V10, met Wifi buitengebied en wifi versterker, zo uit mn hoofd….