Skip to main content
Beantwoord

Gasten wifi werkt niet

  • April 19, 2020
  • 15 reacties
  • 648 keer bekeken

Bij mij thuis heb ik een V10 modem met een set bedrade wifi-versterkers. Fantastisch goede wifi! Helaas werkt het gastenwifi helemaal niet. Het is volledig onzichtbaar. Als ik inlog op het modem, dan zie ik het aangemaakte gastenaccount wel in het modem. Het lukt me niet meer om wijzigingen aan te brengen in het gastenaccount. Wat moet ik doen? 

Beste antwoord door Anonymous

Hallo @henry1st , als je de zwarte Experia WiFi's hebt, dan wordt de WiFi op de V10 uitgeschakeld en dientengevolge ook het gastaccount.

Maar niet getreurd, als de zwarte Experia's qua firmware up-to-date zijn heb je daar nu gastenwifi op om in te schakelen.

 

 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

15 reacties

  • Antwoord
  • April 19, 2020

Hallo @henry1st , als je de zwarte Experia WiFi's hebt, dan wordt de WiFi op de V10 uitgeschakeld en dientengevolge ook het gastaccount.

Maar niet getreurd, als de zwarte Experia's qua firmware up-to-date zijn heb je daar nu gastenwifi op om in te schakelen.

 

 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • April 19, 2020

Maar niet getreurd, als de zwarte Experia's qua firmware up-to-date zijn heb je daar nu gastenwifi op om in te schakelen.

Ga daarvoor naar http://192.168.2.150 en log in. Vervolgens kun je daar links in het menu het gastennetwerk inschakelen.

Ik ga er overigens vanuit dat je de zwarte vierkante versterkers hebt?


  • Auteur
  • Topper
  • April 19, 2020

Dank. Het lukt niet in te loggen op: http://192.168.2.150/, wel met: http://192.168.2.254/ - dan zie ik dat het gastennetwerk aanstaat.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • April 19, 2020

Heeft u de zwarte vierkante versterkers?


  • April 19, 2020

Dank. Het lukt niet in te loggen op: http://192.168.2.150/, wel met: http://192.168.2.254/ - dan zie ik dat het gastennetwerk aanstaat.

Hallo @henry1st , dus nu doet het gastennetwerk het wel binnen het modem???

 


  • Auteur
  • Topper
  • April 19, 2020

Ja hij staat wel aan, maar is niet zichtbaar in de lijst met wifinetwerken rond mijn huis. Nu heb ik iets gelezen dat het waarschijnlijk aan het modem ligt in combinatie met de wifi-versterkers?

 


  • April 19, 2020

Hallo @henry1st , lees nogmaals goed mijn eerdere reactie, bij een V10 en het gebruik van de zwarte Experia Wi-Fi's wordt de WiFi in de V10 in zijn geheel uitgeschakeld en kun je de gast Wi-Fi van de Experia Wi-Fi's gebruiken als deze de laatste firmware hebben.

 


  • Auteur
  • Topper
  • April 19, 2020

Hallo @henry1st , lees nogmaals goed mijn eerdere reactie, bij een V10 en het gebruik van de zwarte Experia Wi-Fi's wordt de WiFi in de V10 in zijn geheel uitgeschakeld en kun je de gast Wi-Fi van de Experia Wi-Fi's gebruiken als deze de laatste firmware hebben.

 

Ik vrees dat ik het dan niet goed begrijp. Ik heb die zwarte Experia WiFi’s - bij het installeren van deze WiFi’s werd vorige week automatisch die nieuwste firmware geïnstalleerd - ik zie in het modem dat de gastenwifi aanstaat (zie de foto hierboven), maar dit gastennetwerk is volledig onvindbaar buiten het modem om en dus onbruikbaar. Wat nu?


  • April 19, 2020

Hallo @henry1st , wat ik al eerder schreef, de experia wifis schakelen de wifi in de modem compleet uit, dus ook de gastenwifi, daarom kun je in de experia wifis het gastnetwerk aanzetten.

Duidelijk zo?


  • Auteur
  • Topper
  • April 19, 2020

Ja, ik geloof dat ik het begrijp. Dank! Rest mij dan nog de vraag, hoe ik in die zwarte Experia WiFi’s het gastennetwerk aanzet?


  • April 19, 2020

Hallo @henry1st , inloggen en gastnetwerk aanzetten, opslaan en uitloggen.

Via een ip scanner kun je wel achterhalen welk ip adres ze hebben, of in het modem uitlezen.

 

 

 


  • Auteur
  • Topper
  • April 20, 2020

Het is gelukt dankzij je aanwijzingen. De gastenwifi werkt weer :grinning: . Dank!


  • April 20, 2020

Hallo @henry1st , bedankt voor de terugkoppeling, goed om te lezen dat het naar tevredenheid werkt.

 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • April 20, 2020

En welk ip was het nu waarop je ingelogd bent om op de Experia WiFi's het gastennetwerk aan te zetten?


  • Auteur
  • Topper
  • April 20, 2020

Ik kwam hierop binnen: 192.168.2.1