Skip to main content

Ik wil een gastennetwerk instellen. Kan dat op de V8 die ik nog heb. Zo niet, is het dan mogelijk om de V8 om te ruilen?

Lees dit topic:

https://forum.kpn.com/internet-9/werkt-kpn-thuis-app-met-experiabox-v8-492157#post934375

De v8 heeft geen gastennetwerk. En KPN ruilt de v8 niet om voor gastennetwerk. Maar zoals u in dit topic kunt lezen: probeer de WiFi manager eens. Misschien krijgt u gratis versterkers. Waarop gastennetwerk wel mogenlijk is.


Bedankt Nick83, de WiFi manager heb ik al eens geprobeerd, maar ik heb overal prima ontvangst (gelukkig). Ben op zich ook wel tevreden over de V8, maar wil toch wat meer mogelijkheden zoals een gastennetwerk.
Dus maar wachten tot ie stuk gaat!


Ook goede ontvangst helemaal boven op zolder? Of heeft u geen zolder? Achter in de tuin? Als u het voor elkaar krijgt om de WiFimanager ergens te doen waar je nog maar 4 of 5 mbit snelheid hebt, dan maak je kans op Experia WiFi's. 


Ik heb geen zolder en geen tuin! Woon in een appartement.


Hallo @Roef , je zou een eigen access-point op de modem aan kunnen sluiten de een gastnetwerk ondersteunt.

 


Als ik nu zelf eens een V10 aanschaf via bv marktplaats, zou dat gaan werken? Of heeft KPN daar problemen mee.
 

 


Zou kunnen. Mag officieel niet. Althans de verkoper zou dat ding heel niet mogen verkopen, want de Experiabox is gewoon eigendom van KPN en hoort na stopzetten van een abonnement aan KPN geroutineerd te worden. Maar goed. Het zou kunnen en hij zou gewoon moeten werken. Er vanuit gaande dat ie niet kapot is :wink: let op dat je geen Telfort model koopt. 


Kan ik een Telfort model aan de buitenkant herkennen?


Als ik nu zelf eens een V10 aanschaf via bv marktplaats, zou dat gaan werken? Of heeft KPN daar problemen mee.
 

 

Dan doe je aan heling en ben je strafbaar.

Een Telfort-model is niet aan de buitenkant te herkennen.

 


Hallo @Roef, goede vraag! Ik zie dat eigenlijk alle informatie die je gekregen hebt heel nuttig en juist is. Hopelijk kan je hiermee, ondanks dat het niet het antwoord is waar je naar zocht, toch uit de voeten. Ik wil inderdaad nog even benadrukken dat Experia Boxen altijd eigendom van KPN blijven. Deze mag je dus niet aan- en verkopen 😉.


Ja het is me volledig duidelijk: ik moet wachten tot de V8 stuk gaat :grin: .