Skip to main content

Ik heb de volgende vraag:

Ik heb 2 superwifiversterkers (beiden bedraad aan het modem) geïnstalleerd en heb via de KPN-thuis App een gastennetwerk aangezet. Dit gastennetwerk is alleen niet zichtbaar bij de beschikbare netwerken op je telefoon. Het netwerk is er wel, want als je de naam + psw intikt in je telefoon, kan je er wel mee verbinden.

Nu begrijp ik dat de Superwifipunten de Wifi van de experiabox overnemen en dat de Wifi op de Experiabox dan uitstaat. Dit klopt ook, er brandt geen wifi-lampje meer op de experiabox. 

Ik heb vervolgens het IP adres van de Wifiversterkers opgezocht en daarop ingelogd. Wellicht stond het gastennetwerk daar uit, maar ook daar staat het gastennetwerk aan incl de door mij gekozen netwerknaam en bijbehorende inlogcode. 

De servicedesk van KPN kon mij niet verder helpen. Weet iemand wat ik over het hoofd zie, verkeerd doe? Het is namelijk wel heel handig om een gastennetwerk te hebben, maar als het niet zichtbaar is op je telefoon, heb je er niet veel aan in de praktijk.

Alvast bedankt!

Ik kijk @Nick83 even aan. Hij weet alles over de super wifi's. 


Kan het zijn dat de ssid"s van het gastennetwerk wel aanstaan, maar niet zichtbaar?

In het modem staat die optie nml wel.


@Trepik71 welkom op ons forum! Heb je bovenstaande stappen nog kunnen proberen?


Beste Dennis,

dank voor je reactie. Hetgeen je voorstelt, zou idd wel logisch zijn. Maar ik zie nergens een knopje in het menu waarbij je kan kiezen tussen ‘ verborgen’  of ‘ zichtbaar’ . 

Hieronder wat screenshots van het menu van de superwifi-versterker.

Hier zie je duidelijk dat het netwerk (het publieke netwerk) zichtbaar is.

 

Hieronder het menu voor het gastenwifi

Hier zie ik geen functie om het netwerk te verbergen danwel zichtbaar te maken….

Dus ik tast nog in het duister….

 

Dank voor alle hulp!


Probeer het gastennetwerk eens een andere naam te geven.

En probeer ook eens met verschillende toestellen. En laptop? Is het gastennetwerk daarop ook niet zichtbaar? 


nee, op alle apparaten (zoals een laptop) is het netwerk niet zichtbaar. Maar het is wel mogelijk ermee te connecten, en dan is het wel zichtbaar. Andere naam heeft geen effect, het blijft onzichtbaar.

 


nee, op alle apparaten (zoals een laptop) is het netwerk niet zichtbaar.

U moet dus zelf handmatig de WiFi naam invullen? 


klopt. Als ik zelf de wifinaam invul + wachtwoord, kom ik erin. Hetzelfde als dat het ‘verborgen’  zou zijn, maar dat heb ik nergens aangevinkt…..


Dat is wel heel merkwaardig inderdaad @Trepik71, ik heb er helaas ook niet zo snel een verklaring voor.
Als je hem hiet verborgen wilt hebben zou je nog kunnen resetten en/of updaten. Ik vermoed dat dat het wel oplost maar of het de moeite waard is kan ik niet voor je beoordelen.