Skip to main content

Kun je op de v10 a gasten netwerk maken en zo ja hoe inloggen hij zegt werkers paswoord maar bij de eerste keer zou je die niet in hoeven te vullen

Hoi de V10A heeft geen mogelijkheid voor een gastnetwerk. Zover ik weet staat de inlogcode op het modem. Overigens hebben de experia wifi's tegenwoordig wel een gastnetwerk. Misschien kom je in aanmerking om deze gratis te ontvangen als je slecht wifi hebt. Doe de wifimanager https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login Overigens moeten ze wel bekabeld worden aangesloten.


Bedankt voor het antwoord maar ik zie namelijk wel op internet staan dat het kan en ik wil het puur en alleen voor als er visite evt op internet wil 


 

Dit vind ik 


Ok heb ik weer wat geleerd :grinning:


@Hummer99

De eerste keer dat je inlogt, kun je het wachtwoord veld leeglaten. Daarna word je gevraagd zelf een nieuw ‘sterk’ wachtwoord te kiezen.

Heb je dit al geprobeerd? Zo ja, kan het zijn dat je het toch al wel eens heb ingesteld, maar bent vergeten? In dat geval zou je het beste de Experia V10a kunnen resetten.


Nee mk kpn monteur net gister aangesloten en ik niks gedaan maar moet je niet met code achterop router inloggen 


De code achterop is voor de toegang tot de reguliere WiFi.
Om een gastnetwerk op te zetten, moet je als beheerder (admin) op de router inloggen. Dit is een apart wachtwoord (welke je de eerste keer dus zelf moet uitkiezen), omdat je niet wil dat iedereen zomaar aan de instellingen van je router kan gaan zitten.
 

Via de volgende link kom je uit bij de instructies voor de V10A. Hier staat het stap voor stap uitgelegd. Als je dit volgt moet het lukken. Mocht je toch ergens tegenaan lopen, laat het dan weten. 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/handleidingen-experia-box.htm#!/device/internet/experia-box-v10a/topic/de-experia-box-instellen/wifi-gastaccount-instellen/1


Ja dat kan wel zo zijn maar dat wat daar staat lukt niet dan krijg je verkeerd password dus vraag me dan af of de monteur van kpn dan dus een bepaald ww heeft gebruikt 


Kijk hier staat tocht admin met wachtwoord 


Dat wachtwoord zou inderdaad moeten werken dan. Ik denk dat je het beste het modem dan kunt resetten door m.b.v. een paperclip de resetknop 2 seconden in te drukken.

Het enige dat ik nog kan bedenken, is dat het standaard wachtwoord om één of andere reden door de monteur al gewijzigd is. Heeft deze nog wat gegevens genoteerd voor je in de snelstart handleiding misschien dat bij het installatiepakket inbegrepen zit?

Mocht het ook na de reset niet lukken dan is er iets anders aan de hand.


Oké is niet voor mijzelf maar voor dochter ik had alleen geprobeerd via niets invullen omdat ik dat overal lees maar ga eerdaags effe kijken op haar modem en dan dan deze invullen bedankt alvast 


Oké het is gelukt met code achterop de router en nu gasten netwerk aangemaakt werkt nu perfect 👍👍


Hoi @Hummer99, goed om te lezen dat het inmiddels gelukt is! Als we je via deze weg nog met iets anders kunnen helpen weet je ons te vinden :slight_smile: