Skip to main content
Beantwoord

Gastnetwerk instellen op de Box 12 en SuperWiFi 2

  • 8 September 2024
  • 8 reacties
  • 76 keer bekeken

Kan er op de één of andere manier al op de superwifi 2 steunzenders een gastnetwerk worden aangezet? Ik begrijp dat dit een tijdje geleden nog niet kon.

 

 

Dat kan wel. Heeft altijd gekund. Gewoon gastennetwerk op de KPN Box 12 instellen. Dan zenden de SuperWiFi's dat ook uit.


Dat werk bij mij dus niet


Zijn de SuperWiFi's bekabeld aangesloten? Zo nee, heeft u de SuperWiFi's via WPS gekoppeld? 


De superwifi's zijn bekabeld aangesloten. simpelweg omdat ik in een L-vormig huis woon met de meterkast op de ongunstigste plek waardoor aan de andere kant van de meterkastdeur het signaal nog maar 52% is. Verder werkt het prima via een kabeltje alleen wil ik graag alle IOT dingen in een gastnetwrek hebben, om de doodeinvoudige reden dat ik op die manier er vanuit kan gaan dat eventuele lekken in de beveiliging van IOT apparaten dan op hun eigen netwerkje zitten en verder dan als het goed is nergens bijkunnen. Dus zou het handig zijn als de superwifi's ook het gastnetwerk ondersteunen. Ik kan alleen voor de meterkast het gastnetwerk zien en in de rest van het huis niet. Ik vond ook een topic dat ik het wifi uit  moet zetten in de V12 maar ook dat werkt nieet.


Welke firmware staat er op de KPN Box? En welke op de SuperWiFi's? Weet u dat?


V12.C.24.05.08 in KPN box

SW2.C.24.07.04 in Superwifi nr 1

SW2.C.24.07.04 in Superwifi nr 2

beide superwifiś staan in slave mode.

Moet ik ergens op een blauwe knopdrukken? 

Dit apparaat functioneert in slave mode. Instellingen kunnen worden ingezien, wijzigingen dienen te worden ingegeven op het master apparaat van dit thuisnetwerk. Klik op de blauwe knop om verbinding te maken met het master apparaat.


Kunt u in de v12 eens inloggen en dan onder menu wifi en wifi signaal kijken of de wifi op de v12 aanstaat en het vink vakje erachter  leeg is. Er zit nog een beschreven bug in deze v12 software dat dit vinkje nog nog werkt en de v12 wifi aan moet staan. 

Nu nogmaals de gastwifi even uit en weer aanzetten en kijken of de op de sw2 nu ook het geval is. Door hier separaat op in te loggen kan er gezien worden in sw2 wat er aan staat.


Beste BruisTablet, elders heb ik een soortgelijke procedure gevonden alleen was het vinkje aan wifi schakelaar van V12 uit.. die werkte dus niet. Jouw tip werkt! Het gast netwerk staat aan op de beide superwifi's

Dank je


Reageer