Skip to main content

Hoi, ik heb de Experia Box v10 en zou graag een gast wifi account aanmaken.

Ik heb de enkele stappen gevolgd maar ik kan niet inloggen http://192.168.2.254/

Er staat geen Admin password op de sticker achter de box… 

Wat nu? 

Alvast bedankt voor de hulp


Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hoi, ik heb de Experia Box v10 en zou graag een gast wifi account aanmaken.

Ik heb de enkele stappen gevolgd maar ik kan niet inloggen http://192.168.2.254/

Er staat geen Admin password op de sticker achter de box… 

Wat nu? 

Alvast bedankt voor de hulp

Inloggen zonder wachtwoord. Als dat niet lukt: resetten.


Hallo @Valentine Ullens , dat geldt voor de Experia Box v10A. Bij jouw v10 laat je de eerste keer inloggen het wachtwoordveld leeg. Dan zal je vanzelf gevraagd worden om een eigen wachtwoord in te voeren.


Hallo @Valentine Ullens , dat geldt voor de Experia Box v10A. Bij jouw v10 laat je de eerste keer inloggen het wachtwoordveld leeg. Dan zal je vanzelf gevraagd worden om een eigen wachtwoord in te voeren.

Hoi, bedankt voor de snelle reactie, echter lukt dat niet… als ik het vak leeg laat zegt die dat het wachtwoord incorrect is… 


@Valentine Ullens dan is het wachtwoord kennelijk al eerder veranderd. Als je dat dus niet weet, dan kan je alleen nog de Experia Box resetten: Hoe/waarom reset ik de experia box


@Valentine Ullens dan is het wachtwoord kennelijk al eerder veranderd. Als je dat dus niet weet, dan kan je alleen nog de Experia Box resetten: Hoe/waarom reset ik de experia box

Bedankt voor de reactie! Nog een vraagje, gaan al mijn extention boxes opnieuw moeten gekoppeld worden of neemt die dat vanzelf terug over? 


Hallo @Valentine Ullens , dat geldt voor de Experia Box v10A. Bij jouw v10 laat je de eerste keer inloggen het wachtwoordveld leeg. Dan zal je vanzelf gevraagd worden om een eigen wachtwoord in te voeren.

Hoi, bedankt voor de snelle reactie, echter lukt dat niet… als ik het vak leeg laat zegt die dat het wachtwoord incorrect is… 

Je kunt nog zoiets als "kpn" proberen als wachtwoord... of je wifi wachtwoord.


@Valentine Ullens welke extention boxes? Heb je soms de Experia WiFi of de Super Wifi? Dan moet je voor het gastnetwerk instellen daar inloggen. De WiFi van de Experia Box v10 is dan uitgeschakeld.


@Valentine Ullens welke extention boxes? Heb je soms de Experia WiFi of de Super Wifi? Dan moet je voor het gastnetwerk instellen daar inloggen. De WiFi van de Experia Box v10 is dan uitgeschakeld.

Ik heb 3 Experia boxes en vroeg me dus af of ik ze dan opnieuw moet koppelen gelijk bij het configureren van de boxes? 


@Valentine Ullens nogmaals mijn vraag welke extention boxes?

Als dat de KPN Experia Wifi of Super Wifi is, hoef je de v10 niet in te loggen en/of resetten. WiFi staat dan al uit en gastnetwerk is dan ook niet mogelijk op de v10. Opnieuw koppelen is ook niet nodig. Je moet inloggen op de WiFi versterker en dáár het gastnetwerk aanzetten.


@Valentine Ullens nogmaals mijn vraag welke extention boxes?

Als dat de KPN Experia Wifi of Super Wifi is, hoef je de v10 niet in te loggen en/of resetten. WiFi staat dan al uit en gastnetwerk is dan ook niet mogelijk op de v10. Opnieuw koppelen is ook niet nodig. Je moet inloggen op de WiFi versterker en dáár het gastnetwerk aanzetten.

Ik heb de experia wifi (sorry!), 3 stuks omdat het terrein hier nogal groot is. 

Nu zou ik graag dat gast account willen maken omdat we klanten hebben die ernaar vragen.
Dus om dit te doen moet ik de V10 resetten om een nieuw wachtwoord te genereren? En moet ik dan de boxes opnieuw koppelen of hoeft dat niet?

 


Hallo @Valentine Ullens 

Nee..  nee..  nee! 

Je moet inloggen op de Experia WiFi  (via  http://192.168.2.150) en dáár het gastnetwerk aanzetten.

Omdat je deze Wifiversterker(s) hebt, verzorgt de v10 box geen WiFi meer en dus ook geen gastnetwerk.