Skip to main content

Ik werd zojuist gebeld door Bespaar Kompas met de mededeling dat zij ingezet zijn door KPN voor het aanbieden van een goedkoper abonnement. Er zou volgens hen niets veranderen behalve dat ik de eerste 3 maanden 25€ betaal en vervolgens 40€ per maand. Vervolgens zegt ze telkens T-Mobile en blijkt dus dat het netwerk niet veranderd maar dat de factuur via t-Mobile gaat lopen. bij flinke discussie omdat ik vragen heb krijg ik plots iemand anders aan de lijn (zogezegd een leidinggevende) die ook nog eens de discussie aangaat (terwijl ze zegt dit niet te doen). Verwijtend dat ik vragen stel terwijl zij mij een goedkoper aanbod doen. Ik zeg enkel dat ik het eerst zelf wil uitzoeken alvorens ik ergens mee instem. Dit wordt me niet in dank afgenomen. 

 

Ik heb behoorlijke twijfels maar volgens mij heeft KPN hen niet ingeschakeld om dit aanbod te doen. Zo wel dan had KPN ons toch wel geïnformeerd? 

En als zij een dergelijk aanbod kunnen doen waarom KPN zelf niet?

 

Ik hoor graag of meerdere mensen deze ervaring hebben. Of een reactie van KPN hierop is ook welkom.

 

Hallo @TessaWvdL , niet op ingaan, zie diverse reviews op internet. Heeft niets met KPN van doen.

 


Ik heb het ook afgekapt en heb nergens mee ingestemd. Wat een brutale mensen overigens.

 


Hallo @TessaWvdL, fijn dat je de KPN community hebt gevonden, welkom op het forum :)  

Aanbod voor overstappen naar andere provider door Bespaar Kompas
Zeer goed dat je kritisch bent en dus vragen stelt! Je gevoel hierover is niet onterecht: Bespaar Kompas wordt niet door KPN ingezet.
Het bedrijf probeert je te laten overstappen naar een andere service provider: T-Mobile. Dat is een conculega van KPN die gebruik maakt van ons netwerk om hun diensten te leveren. Er komt wel wat meer bij kijken dan alleen een andere naam op de factuur. Wanneer je overstapt krijg je van T-Mobile nieuwe apparatuur zoals een: modem, tv-ontvangers en ander aansluitmateriaal. Ook krijg je nieuwe inloggegevens voor toegang tot internet, (online) tv-kijken en eventueel vast bellen. Een aanbod doen, daar is natuurlijk niets mis mee. Mits je daarvoor openstaat en instemt met de nieuwe contractvoorwaarden. Maar dat Bespaar Kompas je niet volledig informeert over de hele overstapprocedure, is niet zo chique. 

Bel me niet!
Mocht je het storend vinden dat je vaker ongevraagd gebeld wordt voor dit soort ‘aanbiedingen’ dan kun je je telefoonnummer laten registreren in het landelijke Bel - me - niet - register
Bedrijven en organisaties moeten voordat ze gaan bellen, eerst controleren of niemand uit hun bellijst staat ingeschreven in het Bel-me-niet Register, tenzij de natuurlijke persoon klant is (geweest) van het betreffende bedrijf, of heeft gevraagd om de telefonische communicatie. In dat geval mag het bedrijf/de organisatie jou benaderen. Indien je dit als ongewenst ervaart, kun je tijdens het gesprek gebruik maken van "het recht van Verzet". Je wordt dan direct door de medewerker alsnog van de bellijst gehaald.


Bedankt voor je reactie Nadia. Helaas is mijn ervaring dat bedrijven zich niks aantrekken van het bel me niet register.  Hoe vaak ik gebeld wordt ondanks dat ik al heel vaak het bel me niet register heb ingevuld, ook online via de website. En laatst ook gewezen om mijn recht van verzet en gevraagd mij uit de bellijst te verwijderen, toen werd er gewoon opgehangen. Ik blokkeer tegenwoordig maar de nrs.


Hoeveel klanten zullen hier gewoon intrappen want de verkoop praatjes zijn zullen je echt kunnen overhalen als het geloofwaardig vertellen dus.

Goed dat jij @TessaWvdL huiverig was en er niet mee in zee ging.


Je wordt nog steeds gebeld, ondanks de Bel-me-niet registratie en het Recht van verzet? Dat is erg kwalijk.  Je kunt hierover een klacht indienen bij de Autoriteit Consument en Markt (ACM). De toezichthouden kan boetes opleggen wanneer bewezen wordt dat het bedrijf (regelmatig) zich niet aan de regels houdt. Op de site van de ACM:

Blijft het bedrijf u bellen?
Dan kunt u uw klacht bij ons melden. ACM ConsuWijzer is het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.

Wie niet horen wil.. ;)