Skip to main content

hallo,

 

zoals vermeld zou ik binnen europa hetzelfde gebruik hebben als in nederland.echter heb ik in duitsland geen wifi

 

Hallo @weesjezelf ,

 

Vermoedelijk bedoel je met WiFi mobiel internet via jouw abonnement. Wat je kunt proberen, is om een ander netwerk te selecteren. 
 

Bedoel je wel WiFi? Dan moet er ter plekke maar net een WiFi-netwerk zijn. 


Een wifi netwerk is zéér lokaal. Bijvoorbeeld in een hotel en zo. Buiten de deur en onderweg zul je nooit wifi hebben. Wel 4G / 5G.

Mobiel netwerk zou overal moeten kunnen. Dat is dus 4G danwel 5G afhankelijk van je telefoon.


Het is mij ook onduidelijk of hiermee de KPN Hotspots mee wordt bedoeld 

 

KPN had ooit een samenwerking met een van oorsprong Spaans bedrijf, waardoor men in het buitenland ook toegang tot een open wifi netwerk had. Als ik goed op de hoogte ben is die samenwerking gestopt.

Zo juist gevonden dat ging om het Fon wifi spots netwerk 

 

 


beste noordzee,

 

dat bedoelde ik idd. dank voor je reactie

 


beste peter g,

 

dat heb ik dus niet.vandaar mijn vraag,

wordt steeds gebeld door medewerker van kpn maar ze drukken meteen weer weg.

 

dank voor  je reactie


Kies eens handmatig een ander netwerk. Het automatisch gekozen netwerk (Orange?) is niet het beste in Duitsland. 


Een wifi netwerk is zéér lokaal. Bijvoorbeeld in een hotel en zo. Buiten de deur en onderweg zul je nooit wifi hebben. Wel 4G / 5G.

 

Grapjas, zat plaatsen /steden waar je gewoon WiFi hebt.


beste noordzee,

 

dat bedoelde ik idd. dank voor je reactie

 

En is het nu wel gelukt nadat je een andere lokale mobiele provider hebt gekozen? 


beste noordzee,

 

ben inmiddels thuis,zal het de vlgd x proberen,bedankt


Beste @weesjezelf, ik reageer toch ook nog even met wat extra tips! Je kunt in onderstaande topic alles vinden wat je moet weten over mobiel bellen én internetten in het buitenland. Hopelijk ben je dan de volgende keer geholpen! Mocht dat niet zo zijn, laat het gerust weten. We helpen je graag. 

 


Dank je Marcia