Skip to main content
Beantwoord

Gebruikte Experia Box ontvangen bij nieuw KPN internetabonnement

• July 22, 2026
  • 14 reacties
  • 173 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik heb een tweejarig kpn-internetabonnement afgesloten en vandaag het installatiepakketje ontvangen. Er zit echter een gebruikte Experia box in. Dat is te zien aan de krassen en andere beschadigingen. Is dit normaal, dat een klant een reeds gebruikt artikel ontvangt?

Groet Ronald

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Ronald2026 en ​@neutral, allereerst dank aan de users die hier al een mooie reactie hebben geplaatst. 

Het klopt inderdaad dat wij modems opnieuw gebruiken, ze worden zowel intern als extern nagekeken en daarna weer aan klanten verstuurd en dus hergebruikt. Uiteraard moet dit esthetisch ook kloppen. Ik ben dan ook benieuwd naar hoe deze modem eruitziet. Zou je hier een foto willen plaatsen? 

Als lid van de KPN familie ben ik overigens erg trots dat we dit doen. Mocht je meer willen weten over ons duurzaam beleid: Duurzaamheid bij KPN 😎

14 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 22, 2026

Ja dat is normaal. Appartuur wordt altijd hergebruikt als dat kan. Je mag er echter wel vanuit gaan dat het werkt en er netjes uit ziet. Je kunt dit uiteraard voorleggen aan de klantenservice 0800-0402 wat ik aanraad naar aanleiding van de door jou omschreven beschadigingen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • July 22, 2026

Vind het maar raar. Zeker bij nieuwe klanten. Is geen reclame voor KPN. 

rvk01
Slimmerik
  • July 22, 2026

Normaal worden ze door een professioneel bedrijf refurbished zodat je vrijwel niet kunt zien dat ie gebruikt is. Maar ik denk dat jij een exemplaar hebt ontvangen die of door dit process geglipt is, of zo beschadigd was dat ze de krassen moeilijk weg konden werken (waarna zo’n exemplaar waarschijnlijk afgekeurd had moeten worden).

Je zou dus eigenlijk kunnen zeggen dat dat wel reclame is voor KPN want ze zijn milieubewust bezig. Daar is ook wat voor te zeggen 😉

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • July 22, 2026

Normaal worden ze door een professioneel bedrijf refurbished zodat je vrijwel niet kunt zien dat ie gebruikt is. Maar ik denk dat jij een exemplaar hebt ontvangen die of door dit process geglipt is, of zo beschadigd was dat ze de krassen moeilijk weg konden werken (waarna zo’n exemplaar waarschijnlijk afgekeurd had moeten worden).

Je zou dus eigenlijk kunnen zeggen dat dat wel reclame is voor KPN want ze zijn milieubewust bezig. Daar is ook wat voor te zeggen 😉

Ja normaal geven ze korting op tweede hands spul

JanD
Wijsgeer
  • July 22, 2026

Korting op 2ehands spul is hier niet aan de orde, want je krijgt de apparatuur in bruikleen ​@neutral 

rvk01
Slimmerik
  • July 22, 2026

En als ie er echt niet uitziet en hij hangt in het zicht, zal KPN prima bereid zijn om hem te vervangen, verwacht ik.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • July 22, 2026

Korting op 2ehands spul is hier niet aan de orde, want je krijgt de apparatuur in bruikleen ​@neutral 

Ach ja, gaat me ook niet om korting . Kan me voorstellen als nieuwe klant dat het tegenvalt als je je installatiepakket ontvangt en je ziet een modem met krassen er op of stickertjes er op geplakt om beschadigingen te bedekken. 

rvk01
Slimmerik
  • July 22, 2026

Daarom worden die dingen vrij streng refurbished. Maar schijnbaar is dat met dit exemplaar mis gegaan. Kan voorkomen.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 22, 2026

En dat is ook de reden dat TS dit aankaart. Terecht!! Daarom ook mijn advies om de klantenservice te contacten. Maak het niet groter dan het is aub.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 24, 2026

Hi ​@Ronald2026 en ​@neutral, allereerst dank aan de users die hier al een mooie reactie hebben geplaatst. 

Het klopt inderdaad dat wij modems opnieuw gebruiken, ze worden zowel intern als extern nagekeken en daarna weer aan klanten verstuurd en dus hergebruikt. Uiteraard moet dit esthetisch ook kloppen. Ik ben dan ook benieuwd naar hoe deze modem eruitziet. Zou je hier een foto willen plaatsen? 

Als lid van de KPN familie ben ik overigens erg trots dat we dit doen. Mocht je meer willen weten over ons duurzaam beleid: Duurzaamheid bij KPN 😎

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • July 24, 2026

Dat je al begint met dank aan de users die hier al een mooie reactie hebben geplaatst, omdat ze toevallig jouw mening delen, vind ik al vreemd. En ik blijf erbij dat het door slaat als je modems naar klanten stuurt, met duidelijke zichtbare krassen, en de grotere beschadigingen af gaat plakken met stickertjes/plakkertjes. Dat is me ook al eens overkomen, gelukkig is er toen een ander modem gestuurd. Waar men het hier toen ook niet over eens was, maar gelukkig dacht de klantenservice er anders over. Dus ik kan me voorstellen dat een nieuwe klant er een topic van maakt, zeker als je het niet verwacht. (Waarmee ik niet wil zeggen dat een modem niet hergebruikt kan worden)

rvk01
Slimmerik
  • July 24, 2026

En ik blijf erbij dat het door slaat als je modems naar klanten stuurt, met duidelijke zichtbare krassen, en de grotere beschadigingen af gaat plakken met stickertjes/plakkertjes. 

Niemand zegt hier toch dat het normaal is dat er zichtbare krassen op de router mogen zitten? Dat was de vraag van TS ook helemaal niet. Die vroeg of routers hergebruikt werden.

Tuurlijk moet een router met zichtbare schade en/of stickers omgeruild worden. Deze is schijnbaar per ongelijk door het process heen geglipt. Dat mag inderdaad niet en dan ruilen ze hem ook gewoon om.

Ook stickertjes en plakkertjes horen niet. Dat geeft al aan dat het een exemplaar is, die niet goed refurbished is, want geloof me, dat gebeurd bij een correct refurbished device niet.

Verder inderdaad prima dat TS het topic opent. Het geeft weer even aandacht aan toe het eigenlijk wel zou moeten zijn... 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 24, 2026

Allen dank voor de reacties. Ik heb met kpn gebeld en ze geven aan dat het modem getest is en er dus geen aanleiding is om te denken dat een vorige gebruiker het ding vanwege disfunctioneren heeft teruggestuurd. Dat is voor mij het meest relevant om te weten. De beschadigingen vallen niet op als je naast het modem staat en het midem staat op de grond. 

Vriendelijke groet, 

Ronald

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Dat je al begint met dank aan de users die hier al een mooie reactie hebben geplaatst, omdat ze toevallig jouw mening delen, vind ik al vreemd. 

Dankjewel voor je reactie. 

Allen dank voor de reacties. Ik heb met kpn gebeld en ze geven aan dat het modem getest is en er dus geen aanleiding is om te denken dat een vorige gebruiker het ding vanwege disfunctioneren heeft teruggestuurd. Dat is voor mij het meest relevant om te weten. De beschadigingen vallen niet op als je naast het modem staat en het midem staat op de grond. 

Vriendelijke groet, 

Ronald

Goed om te lezen en dank voor de terugkoppeling hier.Â