Skip to main content
Ik heb een glasvezel abonnement, max 500mb, via de vaste lijn tegenwoordig weer amper 100 mb download snelheid. En nee, er is niks veranderd in plaats van de modem, bekabeling of andere oplossingen die meestal worden aangedragen. Enige tijd geleden een monteur gehad die wat rommelde, buiten een telefoontje ging plegen en...voila,,het werkte weer..

Nu wederom niet de snelheid waar ik dik voor betaal.
Slow, welke kabel gebruik je voor je bedrade snelheid? ik geloof dat u namelijk een Cat5 kabel heeft ingeplugd, welke maar tot maximaal 100 Megabit/sec kan(want zo snel is de standaard). de kabel opnieuw bedraden (een Cat5E kabel gebruikt hetzelfde UTP snoer, maar is 10 keer zo snel) zou het probleem anders oplossen. Een andere, misschien minder irritante oplossing(het opnieuw bedraden van kabels is nogal irritant) is het kijken naar welke internet adapter u gebruikt voor de snelheid, als de netwerkkaart zelf maar tot de 100 kan(en misschien heeft iOS of microsoft wel de adaptersnelheid verlaagd via de instellingen).
Jens, toen het is aangesloten vorig jaar was alles ok, er is in die tijd niks veranderd, de kabels zijn ok en van de juiste waarde...Ik heb lange tijd 500 gehad, maar nu om de haverklap haal ik amper de 100.
Vreemd.. Helpt de router resetten ook niet? (dat loste bij mij meestal mijn verbindingsproblemen op)
Kan jij via https://kpn-itns.speedtestcustom.com vanaf een bekabeld aangesloten PC de snelheid eens meten en hier een screenshot van het resultaat posten.
Goedemorgen @slow65, Ik zie geen reactie meer op de vragen van @JensTX en @wjb. Is het probleem inmiddels opgelost? Zo niet, zou je dan jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan kan ik uitzoeken wat er aan de hand is.
@slow65, Ik heb niets meer van je gehoord. Mocht je later toch nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Reageer