Skip to main content
Beantwoord

Geen aansluiting mogelijk op mijn adres

• August 30, 2025
  • 8 reacties
  • 143 keer bekeken

Danny van Wissem
Nieuwkomer

Goedemorgen,

Tot mijn verbazing is er geen aansluiting mogelijk op mijn adres??

Terwijl ik vorig jaar nog wel een aansluiting bij KPN heb gehad.

Door een te mager aanbod met verlengen de overstap gemaakt naar een concurrent, nu is de tijd er weer om uit te zoeken welke provider het beste past.

Nu geeft de website van KPN aan dat er geen aansluit mogelijkheden zijn op mijn adres??

Wat is hier aan te doen, zonder de klantenservice te bellen??

Beste antwoord door Danny van Wissem

Heb jullie raad opgevolgd, en contact gehad met de helpdesk van Kpn. Deze vertelde mij dat Kpn alleen nog maar glasvezel zou aanleggen/aansluiten, en aangezien de woningbouw geen toestemming geeft voor glasvezel in hoogbouw aan te sluiten zou ik geen overstap na Kpn kunnen maken. Echter er is een wonder geschied, gisteren kon ik in een keer weer een dsl pakket van Kpn afnemen. Daar dus maar eventjes snel dankbaar gebruikt van gemaakt.

8 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 30, 2025

De klantenservice bellen. 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • August 30, 2025

​@Danny van Wissem Ben benieuwd als je het adres van een woning naast je pakt , of je dezelfde melding ziet als bij je eigen adres ? Hier ook vandaag gemerkt dat aansluiten op het KPN netwerk een probleem is. Zelfs ook op de postcode/huisnummer van een eigen adres die zelfs 2 DSL verbindingen heeft maar een dezelfde melding geeft bij de postcode check. En voor de wijsneuzen ….de postcode klopt. 

Heb vandaag ook met de helpdesk gebeld van KPN , maar daar was het ook niet duidelijk wat de reden daarvan is. 

De buren geeft de postcode deze fout niet. Ze staan wel in de voorbereiding van glasvezel. Wij zitten op dezelfde KPN-centrale en distributieverdeler. Wij hebben hier nog geen glasvezel voorbereiding gezien. Dus veel giswerk , maar mogelijk gaat daar iets mis bij mij? 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 2, 2025

Goedemorgen ​@Danny van Wissem , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Dat is heel erg vreemd dus goed dat je aan de bel trekt! Normaal gesproken zou mijn advies in zo'n geval zijn om daar in eerste instantie contact over op te nemen met onze Helpdesk. maar je vraagt heel expliciet wat je hier aan kunt doen zonder contact op te nemen met onze Helpdesk; heeft dat een specifieke reden? En ik ben ook benieuwd wat er gebeurt als je het adres naast je eens pakt, krijg je dan dezelfde melding te zien?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 2, 2025

En ook een goedemorgen voor jou ​@nl1mrd :)

Vaag, ik kan dit ook niet direct verklaren, Wat gaven ze verder aan bij onze Helpdesk? Gaan ze dit nog verder voor je uitzoeken en komen ze hier nog bij je op terug? Zijn daar ook 'afspraken' gemaakt?

Danny van Wissem
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • September 2, 2025

Heb jullie raad opgevolgd, en contact gehad met de helpdesk van Kpn. Deze vertelde mij dat Kpn alleen nog maar glasvezel zou aanleggen/aansluiten, en aangezien de woningbouw geen toestemming geeft voor glasvezel in hoogbouw aan te sluiten zou ik geen overstap na Kpn kunnen maken. Echter er is een wonder geschied, gisteren kon ik in een keer weer een dsl pakket van Kpn afnemen. Daar dus maar eventjes snel dankbaar gebruikt van gemaakt.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 2, 2025

Bedankt voor je terugkoppeling ​@Danny van Wissem!

Fijn dat je gister toch ineens weer de mogelijkheid had om een aansluiting via KPN aan te vragen. Een verklaring heb ik hier niet direct voor maar ben blij dat je in ieder geval weer de mogelijkheid had om voor KPN te kiezen :) 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • September 2, 2025

​@Jan van KPN Hier is spontaan ook weer mogelijk om iets te doen en is de postcode i.c.m. het huisnummer ook weer bekend.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 3, 2025

Goed om te horen ​@nl1mrd en bedankt voor deze terugkoppeling!Â